اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

بسیج همگانی برای جلوگیری از پیری جمعیت

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه باید برای جلوگیری از پیری جمعیت بسیج همگانی تشکیل شود، گفت: باید برای جلوگیری از پیری جمعیت تلاش مضاعف صورت بگیرد تا طرح‌های گذشته برای جلوگیری از جمعیت در ایران جبران شود.

بسیج همگانی برای جلوگیری از پیری جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با اشاره به روز فرهنگ در تقویم جمهوری اسلامی اظهار کرد: اگرچه فرهنگ‌های مختلف در ایران وجود دارد اما ایران یک فرهنگ حاکم به نام اسلام، قرآن، سنت پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) دارد، ولی این فرهنگ اسلامی در سال‌های اخیر قدری آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه راه اصلاح یک مملکت فرهنگ آن بوده لذا اصلاح باید از فرهنگ آغاز شود، گفت: برای کار در زمینه فرهنگ عمومی زمینه میدان‌داری وجود دارد به‌ویژه در فضای جمهوری اسلامی شرایط خوبی برای تقویت ساختارهای فرهنگی وجود دارد، حتی اگر بخواهیم توسعه اقتصادی شکل بگیرد باز هم نیازمند تلاش فرهنگی هستیم.

امام‌جمعه رشت با اشاره به بایکوت شدن هزاران تن ذرت در بنادر که منتج به گران شدن روغن، مرغ و تخم‌مرغ شده، بیان کرد: اگر فرهنگ صحیح در زندگی منابع انسانی و مسؤولین آن زمان بود، چنین نتیجه‌ای بر مردم متحمل نمی‌شد و اگر دارای نیروها و مدیران خداترس بودیم چنین خیانت‌هایی صورت نمی‌گرفت.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه دشمن از این مشکلات اقتصادی سو استفاده کرده و آسیب‌های فراوانی زده است، افزود: با توجه به سالروز تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی در هفته پیش رو باید گفت که امام خمینی (ره) در ۱۵ آبان بر این تصویب اعتراض کرده و آن را در راستای ذلت مردم ایران می‌دانستند. لایحه‌ای که هدف آن ذلت ملت ایران بود و شاه و نمایندگان آن زمان این ذلت را پذیرفته بودند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید طهرانی مقدم و با تأکید بر اینکه اگر امروز می‌توانیم در اقیانوس اطلس موشک نقطه زن داشته باشیم نتایج تلاش‌های اوست، گفت: امروز دنیا شاهد استیصال قدرت پوشالی و قداره‌کش آمریکا است، آمریکایی که به دزدی دریایی از ایران پرداخته و با شکست مفتضحانه مواجه شدند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه به دولت‌های منطقه توصیه می‌کنیم که به‌سوی ملت و دولت ایران اسلامی دست دراز کنید چراکه عزت در این راه است نه شیرده بودن برای کشورهای غربی ازجمله آمریکا افزود: دست دراز کردن به سمت ملت و دولت ایران برایتان عزت و مقابله با ایران برایتان نکبت و عاقبت به شری به همراه می‌آورد.

فلاحتی با اشاره به طرح حمایت از خانواده در مجلس بیان کرد: تقنین قوانین و نظارت بر حسن اجرای قانون به‌ویژه در حمایت از خانواده و جمعیت از وظایف مجلس است، قانونی که بعد از چندین سال بالاخره در مجلس مطرح شد و نیاز به تلاش مضاعف دارد.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه باید برای جلوگیری از پیری جمعیت بسیج همگانی تشکیل شود، گفت: باید برای جلوگیری از پیری جمعیت تلاش مضاعف صورت بگیرد تا طرح‌های گذشته برای جلوگیری از جمعیت در ایران جبران شود، طرحی که منجر به پیری شده و اگر جبران نشود با جمعیت کاملاً پیر مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول