اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

برای تکمیل پل خلیج فارس باید مطالبه‌گری بیشتری انجام شود

امام جمعه شهرستان قشم گفت: ساخت پل خلیج‌فارس در بحث پدافند غیرعامل برای جزیره قشم ضروری است و برای تکمیل پل خلیج‌فارس باید مطالبه گری بیشتری انجام شود.

برای تکمیل پل خلیج فارس باید مطالبه‌گری بیشتری انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قشم با اشاره به اقدامات مناسب سازمان منطقه آزاد قشم برای احداث پل خلیج فارس افزود: ساخت این پل مطالبه‌ای فوری است و باید پرونده ویژه‌ای توسط استاندار هرمزگان برای ساخت آن گشوده شود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم وجود استقلال فرهنگی، افزود:  استقلال هر کشور وابسته به فرهنگ عمومی آن کشور است و هرگونه وابستگی فرهنگی باعث از بین رفتن استقلال می‌شود.

امام جمعه قشم ادامه داد: دشمن با تهاجم فرهنگی جنگ جدیدی را علیه ایران شروع کرده و مسوولان بدانند غفلت در این امر صدمات غیر قابل جبرانی را برای آینده کشور در پی دارد.

حجت الاسلام حاجبی اظهار کرد: برای اصلاح همه جانبه در کشور راهی جز اصلاح فرهنگ غالب در کشور نیست و این فرهنگ باید در جامعه‌های کوچک مانند قشم نیز اصلاح و رعایت شود.

وی با بیان این که رفتارهای نامناسب چه در حوزه اجتماعی و محیط زیست و چه در حوزه فرهنگی از سوی هنجارشکنان مورد قبول نیست و صدمات غیر قابل جبرانی به فرهنگ بومی این منطقه وارد می‌کند، ادامه داد: صیانت از فرهنگ عمومی جامعه یک وظیفه بر دوش همه مردم و مسؤولان است.

امام جمعه شهرستان قشم در ادامه برنامه شب‌های فرهنگی روستاهای قشم را رویدادی مناسب و موثر داست و تاکید کرد: این برنامه‌ها فرهنگ عمومی، پوشش و غذای منطقه را معرفی می‌کند و باعث ترویج فرهنگ صحیح زندگی در جامعه محلی قشم می‌شود.

وی افزود: گردشگران نیز آشنایی با فرهنگ ایرانی، اسلامی و بومی جزیره باید به فرهنگ میزبانان مهربان و خونگرم قشم احترام بگذارند.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول