اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟/ رشد نیم درصدی ارزش سهام عدالت در هفته دوم آبان

ارزش سهام عدالت پس از چندهفته کاهش، بالاخره درهفته دوم آبان‌ماه با رشد مواجه شد تا سهامداران این سبد دارایی به آینده امیدوارشوند.

سهام عدالت چقدر می‌ارزد؟/ رشد نیم درصدی ارزش سهام عدالت در هفته دوم آبان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سهام عدالت نوعی یارانه است که طبق نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت شهرستانی به مشمولان آن واگذار شد. تا سال 1395 هیچ گونه سودی برای مردم واریز نشد و سود شرکت‌ها بابت هزینه اصل پول سهام واگذار شده به مردم برداشته شد. از سال 1395 عملا سهام عدالت بنام سهامداران شد و طی 4 سال سودهای متفاوتی به حساب سهامداران واریز شد.

در اردیبهشت ۹۹ با در خواست دولت و موافقت رهبر انقلاب، آزاد سازی سهام عدالت اجرایی شد. عده ای با انتخاب روش مستقیم، مالکیت و مدیریت سهام خود را در اختیار گرفتند و عده ای دیگر نیز روش غیرمستقیم را انتخاب کردند و مدیریت سهام عدالت را برعهده شرکت های سرمایه‌گذاری استانی قرار دادند.

حالا هر روز با افزایش و کاهش قیمت نمادهای بورسی سبد سهام عدالت، ارزش سهام عدالت نیز دستخوش تغییراتی می شود. ارزش سهام عدالت نسبت به دوران اوج بورس در مردادماه سال جاری افت 40 درصدی داشته است.

سهام عدالت دنباله روی شاخص کل بورس!

بررسی قیمت و ارزش سبد سهام عدالت در هفته های متوالی نشان می دهد، روندهای موجود در ارزش این سهام نیز دنباله رو شاخص کل بورس است. در هفته هایی که شاخص کل بورس رشد داشته، ارزش سبد سهام سهام عدالت نیز افرایش یافته است.

مواقعی که شاخص کل بورس روند نزولی به خود گرفته است، قیمت نمادهای حاضر در سبد سهام عدالت نیز با افت مواجه شده است. بسیاری از کارشناسان دلیل این روند مشابه میان شاخص کل بازار سرمایه و سبد سهام عدالت را به پورتفوی این سهام مربوط می‌دانند.

سهام عدالت بیشتر از شرکت های بزرگ و اصطلاحا شاخص ساز بورس تشکیل شده است. این مساله سبب شده تا هر روندی که شاخص کل به خود بگیرد، این سهام نیز با همان روند تغییر کند.

از سهام عدالت چه خبر؟

در هفته گذشته خبر خاصی پیرامون سهام عدالت روی خروجی خبرگزاری ها، سایت های خبری، روزنامه ها و فضای مجازی منتشر نشد. در این هفته دولت و مجلس به دنبال راهی هستند تا سهام عدالت را به افراد و خانواده‌های جامانده از دریافت سهام عدالت هستند.

سهام عدالت شما چقدر می‌ارزد؟

سهام عدالت در چهار نوع سبد توزیع شده است. سبدهای 409 هزار تومانی، 492 هزار تومانی، 532 هزار تومانی و یک میلیون تومانی به ترتیب در پایان هفته دوم آبان 9 میلیون 437 هزار تومان، 11 میلیون 352 هزار تومان، 12 میلیون و 275 هزار تومان و 23 میلیون 74 هزار تومان قیمت گذاری شده است.

در هفته دوم آبان سهام عدالت با رشد 0.49 درصدی نسبت به هفته پیش از آن مواجه شده است. این مساله سبب شده است، سهام عدالت در برگه های مختلف به ترتیب با افزایش 76 هزار و 983 تومانی، 92 هزار و 05 تومانی، 100 هزار تومانی و 188 هزار تومانی مواجه شود.

در صورتی که روند بورس به یک حالت متعادل تبدیل شود، می توان امیدوار بود که ارزش سهام عدالت نیز به بالاترین میزان خود در مردادماه سال 99 نزدیک شود.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول