اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

امام جمعه شیراز: ساختار شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها اصلاح شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس بر اصلاح ساختار شورای فرهنگ عمومی استان‌ها و شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: در وضعیت کنونی امام جمعه به عنوان رئیس این شورا است اما هیچ اختیاری در اجرا و بودجه فرهنگی ندارد.

امام جمعه شیراز: ساختار شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز، با بیان اینکه ائمه جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان هستند، اظهار کرد: از نظر ساختار قانونی رئیس شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان در تخصیص بودجه دولتی اختیاری ندارد و عملا ابزار این ریاست برای امام جمعه فراهم نیست.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: از وزیر جدید ارشاد درخواست می کنم که این ایراد را اصلاح کند و یا اینکه امام جمعه رئیس شورای فرهنگ عمومی استان نباشد و یا اگر امام جمعه رئیس این شورا است این ایراد نیز برطرف شود.

وی در ادامه عنوان کرد: ائمه جمعه در زمینه اقتصادی مسئولیتی ندارند البته تذکراتی در این زمینه می‌دهند اما در زمینه فرهنگی می‌گویند که رئیس شورای فرهنگ عمومی ائمه جمعه هستند اما در بودجه فرهنگی و مسایل دیگر تصمیم گیر نیستند که ضروری است این ایراد ساختاری برطرف شود و یا بگویند امام جمعه مسئول نیست ولی اگر مسئول هستند و حکم می زنند باید ساختار نیز درست شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس وزیر ارشاد دولت سیزدهم را وزیری جوان و پای کار دانست و گفت: قطعا اگر وزیر ارشاد متوجه این ایراد ساختاری شود در جهت رفع آن اقدام خواهد کرد.

آیت الله دژکام در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه شیراز انقلاب اسلامی را انقلابی معنوی دانست و افزود: انقلاب های دیگری که در جهان در طول ۲ قرن اخیر رخ داده است جنبه معنوی نداشته و نگاه به سیاست،صنعت و تولید در این انقلاب ها بوده ولی نگاه به معنویت ویژگی منحصر به فرد انقلاب اسلامی است و اگر ما می‌خواهیم این مسیر نورانی را ادامه دهیم بایستی به مساله معنویت بصورت ویژه بپردازیم.

وی ارتقاء فرهنگی را از لازمه های جامعه کنونی دانست و گفت: ارتقاء فرهنگی و مساله فرهنگ موضوعی است که نیازمند تلاش مداوم و مستمر است و مهمترین هدف نماز جمعه هدایت فرهنگی است و از این جهت باید نماز جمعه را محور حرکت های فرهنگی در جامعه اسلامی دانست.

آیت الله دژکام به سخن امام خمینی(ره) اشاره کرد که می فرمایند که اگر می خواهیم تاثیر انقلاب در جامعه دائمی باشد باید به فرهنگ توجه شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اولویت کنونی جامعه تلاش در جهت بهبود اقتصاد،اشتغال و تولید است اما از نظر اهمیت چیزی مهمتر از مسائل فرهنگی وجود ندارد و همه تلاش های سیاسی و اقتصادیباید بر محور فرهنگ دینی باشد.

وی برنامه ،روش و الگوی فرهنگی را سه اصل مهم در جامعه دانست و اظهار داشت: مدیران و مسئولان باید بدانند که ارتقاء فرهنگ باید براساس برنامه باشد به نحویکه همه ارگان‌های متولی این حوزه  از جمله ائمه جمعه و جماعات ،آموزش و پرورش ،بسیج و ... براساس برنامه فرهنگی حرکت کنند.

وی عنوان کرد: مقرر شده بود که تا سال ۱۴۰۴ نقشه مهندسی فرهنگی کشور عملیاتی شود که بخش قابل توجه فرصت از دست رفته است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تاکید کرد: مدیران انگار متوجه نیستند که رهبری عظیم شان برنامه اصلی در حوزه های مختلف ازجمله فرهنگ را ترسیم کرده‌اند و ضروری است در این مسیر گام های اساسی برداشته شود.

وی در ادامه به تحقق عدالت اجتماعی در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: دو مقوله عدالت خواهی و تحقق عدالت در این حوزه مطرح است که تحقق عدالت نیازمند ابزار، ساختار ،پیگیری، روش و برنامه است.

آیت الله دژکام در پایان اظهار داشت: اینکه برخی در زمینه عدالت خواهی شعار سر می دهند اینگونه عدالت محقق نمی شود و باید فعالان سیاسی و اجتماعی اکنون به فکر این باشند که چگونه می توان آن را محقق کرد.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول