اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خواسته امام جمعه قلعه‌رئیسی از استاندار/ مردم چاروسا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان این‌که مردم چاروسا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند از استاندار کهگیلویه و بویراحمد درخواست‌های داشت.

خواسته امام جمعه قلعه‌رئیسی از استاندار/ مردم چاروسا با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در خطبه های نماز جمعه با دعوت همگان به رعایت تقوی الهی و با بیان اینکه نماز جمعه این هفته بیاد شهید ناصر اژدر برگزار می شود تاکید کرد: آمریکا می خواست سرپوشی بر شکست های خودش بگذارد و قدرت نمایی کند عربستان را وادار کرد که بر شکست عربستان در یمن سرپوش بگذارد و دریای عمان را انتخاب کرد چون فکر می کرد نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس قوی است و این مقطع زمانی را انتخاب کرد تا در آستانه شکلگیری مذاکرات ایران را تحت فشار قرار دهد تا بازار اقتصاد را ملتهب کند وبرای میز مذاکره برگ برنده داشته باشد سپاه همه این نقشه ها را نقش بر آب کرد و سپاه خط قرمز آمریکا را شکست و آمریکا در عملیات دزدانه عقب نشینی کرد و اگر سر عقل نیاید باید بر سر میز مذاکره هم عقب نشینی کند.

امام جمعه قلعه رئیسی تصریح کرد: قانون حمایت از خانواده یک گام بزرگ مجلس برای حمایت جمعیت جوان بود که برای اجرا نیازمند  عزم دولت است.
 

وی افزود: مثلث شوم عبری،عربی،غربی،دست از سر لبنان بر نمی‌دارد و هدف از توطئه هایشان ایجاد زمینه برای حمله اسرائیل به لبنان بود با درایت محور مقاومت اهدافشان محقق نشد بلکه ناقوس مرگ آل سعود مدتها به صدا در آمده است.

صلواتی از حضور استاندار محترم در منطقه محروم چاروسا تشکر کرد و ادامه داد: از اینکه به شعائر دینی توجه نمودید و در نماز جمعه حضور پیدا کردید حق شناسی و ان شاءالله این حرکت و اقدام الگوی همه مدیران باشد که به نماز جماعت و جمعه توجه کنند.
 مردم انتظار دارند برکات و فواید و آثار سفر رئیس جمهور به استان و سفر حضرتعالی به بخش چاروسا را مردم در زندگی خویش ببینند.

صلواتی به مشکلات چاروسا پرداخت و یادآور شد: از جمله مشکلات زیر بنایی منطقه چاروسا قطعی مکرر برق و آفت ولتاژ برق است که بخاطر نبود ایستگاه برق است و برای این مسئله چاره اندیشی کنید، دومین مشکل و مسئله مهم منطقه بیکاری جوانان است آقای استاندار به جوانان مناطق چاروسا توجه کنید و از ظرفیت جوانان چاروسا در مدیریت استان استفاده کنید.

امام جمعه قلعه رئیسی به ظرفیت های چاروسا اشاره و عنوان کرد: ما در منطقه چاروسا در عرصه گردشگری زیباترین آبشار  خطه جنوب کمر دوغ را داریم که یک گام مهمی برای توسعه منطقه است مع الاسف از امکانات اولیه محروم است امیدوارم وزیر میراث فرهنگی و گردشگری جناب آقای دکتر ضرغامی به این ظرفیت توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بحث کشاورزی این منطقه ظرفیت بسیار بالایی دارد هم نیازمند تسهیلات و نیاز مند آموزش و فرهنگ سازی است .جناب  آقای دکتر یک مسئله ای در بخش چاروسا اتفاق افتاد طرح آبیاری اراضی دره خواجه تا گراب بعد از سالها با هزینه های امروز میلیاردها تومان هزینه شد فقط روز افتتاح طرح آب به منبع آب رفت و هنوز اراضی گراب تشنه آب هستند اما هیچ فایده ای برای چاروسا نداشت و امروز تمام تاسیسات آن به سرقت رفت اگر این طرح درست اجرا می شد برای جوانان اشتغالزایی و باعث رونق کشاورزی منطقه می شد حقیقتا بمعنای حقیقی تضییع بیت المال صورت می گرفت .

صلواتی بیان کرد: یکی از مشکلات بزرگ استان بعضاً ضعف نهادها و سازمان‌های بازرسی و حراست است چشم بینای هر نهادی هستند اگر این چشم خسته و خواب آلود و یا کنترلش با تطمیع ها بالا و پایین شوند فسادها تضییع بیت‌المال و تضییع حقوق عامل صورت میگیرد. یکی از مشکلات مهم بخش چاروسا عدم آنتن دهی خطوط تلفن همراه میباشد در قسمت عمده شهر قلعه رئیسی تلفن همراه آنتن می‌دهد باید برای این مسئله چاره اندیشی کرد.

وی با بیان اینکه منطقه چاروسا سرشار از معادن گچ در استان می باشد تاکید کرد: با حمایت از سرمایه گذار کارخانه تولید گچ را در چاروسا راه اندازه کنید هم گچ استان تامین می شود هم برای جوانان اشتغال صورت می گیرد، یکی از دغدغه های اصلی جوانان بخش چاروسا بحث ورزشگاه می باشد این جوانان انتظار دارند ورزشگاه با مدیریت استانداربه صورت جهادی حل شود.

خطیب جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: از دیگر مشکلات بخش چاروسا بحث را هاست حق این مردم این جاده پر پیچ و خم به مرکز کهگیلویه نیست مردم انتظار دارند جاده امامزاده نورالدین علیه السلام به روستای دشت آزادی که در واقع کمک اساسی به مردم دیشموک و چاروسا است در اولویت باشد.

صلواتی گفت: در شهر قلعه رئیسی  پروژه کمربندی به نام شهید سلیمانی توسط شورا و شهردار قبلی شروع شد و نیمه کاره رها شده است در خیابان اصلی شهر بعضاً در طول سال شاهد ترافیک سنگین و تصادفات هستیم این مسئله اولویت استاندار محترم باشد.

وی با بیان اینکه به احترام مردم این شهر ساختمان شهرداری را در یابید سال‌ها نیمه کاره رها شده استادامه داد: در بحث گازرسانی حقیقتاً یکی از کارهای بزرگ نظام و انقلاب در حق مردم چاروسا و دیشموک در دولت قبل محقق شد از نمایندگان به همه کسانی که زحمت کشیدند تشکر می کنم یک حرکت جهادی را شروع کردند اما امروز بزرگترین روستای بخش چاروسا از نعمت گاز محروم است و روستای در خواجه و دیگر روستاها هم همین طور نیاز هست برای این مسئله فکر اساسی صورت گیرد.

خطیب جمعه قلعه رئیسی اظهار داشت: در سطح شهر قلعه رئیسی و روستاها هر روز شاهد قطعی آب هستیم تاسیسات آبرسانی در روستاها قدیمی و فرسوده و کمپ‌های چاه‌های آب و اثر نوسانات به نیم سوز است بعضی از روستاها مدرسه ندارند بعضی کانکس ندارند ان درد ها و محرومیت ها وعقب‌ماندگی‌های چاروسا حضور بنیاد علوی در منطقه چهار روستا می باشد امیدواریم با حمایت و مساعدت نماینده مکرم و معزز ولی‌فقیه و با پیگیری استاندار محترم این مهم محقق شود.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول