اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

پس از قطر و کویت؛ عربستان هم اتباع خود را به ترک اتیوپی فراخواند

سفارت عربستان سعودی در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی در بیانیه‌ای از اتباع خود خواست تا به دلیل نابسامانی امنیتی در اتیوپی هر چه سریع‌تر این کشور را ترک کنند.

پس از قطر و کویت؛ عربستان هم اتباع خود را به ترک اتیوپی فراخواند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت عربستان در آدیس آبابا در پی اعلام وضعیت فوق العاده در اتیوپی به دلیل تشدید درگیری‌ها بین ارتش این کشور و جبهه خلق تیگرای، اتباع خود را به خروج از این کشور فراخواند.

در بیانیه سفارت عربستان بر ضرورت خروج هر چه سریع‌تر شهروندان این کشور از اتیوپی در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید شده است.

سفارت عربستان در اتیوپی همچنین با اشاره به اینکه دعوت به خروج از این کشور به دلیل اوضاع نابسامان امنیتی آن است، از دیگر اتباع خود که در اتیوپی حضور دارند خواست تا جانب احتیاط را رعایت کنند.

 

عربستان سعودی پس از قطر و کویت سومین کشوری است که اتباع خود را به ترک اتیوپی فراخواند.

فراخوان سه کشور مذکور پس از آن بود که ارتش اتیوپی طی فراخوانی نظامیان سابق خود را برای ثبت‌نام و مشارکت در عملیات نظامی دعوت کرد.

طی روزهای اخیر پس از حرکت جبهه خلق تیگرای به سمت مناطق راهبردی در منطقه آمهارا، اتیوپی شاهد تشدید تنش مجدد با این جبهه بوده و در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام شده است.

جبهه تیگرای روزهای شنبه و یکشنبه گذشته از تصرف شهر راهبردی دیسی و کومبولچا در شمال ایالت آمهارا خبر داد.

۴ نوامبر ۲۰۲۰ نیروهای دولتی اتیوپی در واکنش به حمله جبهه تیگرای به یک پایگاه ارتش این کشور، وارد درگیری با این جبهه شده و اکنون پس از گذشت یک سال تنش بین دو طرف تشدید شده است.

جبهه آزادی‌بخش خلق تیگرای قبل از روی کار آمدن «آبی احمد علی» نخست‌وزیر اتیوپی در سال ۲۰۱۸ که اولین نخست وزیر از قوم «اورومو» است، حدود سه دهه حیات سیاسی در این کشور را در کنترل خود داشت. اورومو، بزرگترین قوم در اتیوپی با ۳۴.۹ درصد جمعیت ، یعنی حدود ۱۰۸ میلیون نفر است ،در حالی که تیگرای با ۷.۳ درصد سومین قوم بزرگ این کشور است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول