اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری اطلاعات در «پیام»

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به وجود زیر ساخت ها و استقرار شرکت‌های دانش بنیان در بخش فناوری های نوین در این منطقه از راه اندازی منطقه ویژه فناوری اطلاعات در پیام خبر داد.

راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری اطلاعات در «پیام»

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نادر ثناکو مطلق، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام، صبح امروز در نشستی که  با حضور معاون وزیر و روسای سازمان های تابعه وزارت ارتباطات، اطلاعات و فناوری که با هدف توسعه شبکه ملی اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد، گفت: استقرار شرکت‌ها با اولویت صنایع «آی.تی» و «آی.سی.تی» در پیام از سوی دیگر ظرفیت‌های موجود در این منطقه موجب شده تا راه‌اندازی منطقه ویژه فناوری اطلاعات در پیام در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به سبقه ۳۰ ساله فعالیت منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام خاطر نشان کرد: مجموع اقدامات انجام شده موجب شده تا امروز شاهد بیش از پنج هزار میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه باشیم که عمده این سرمایه گذاری در یک الی ۲ سال اخیر صورت گرفته است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، افزود: همچنین در حوزه اشتغال حدود چهار هزار نفر در شرکت های مستقر در منطقه در حال فعالیت هستند که با توجه به اینکه اشتغال یکی ازچشم اندازهای وزارت است تا حدودی موفق به اجرایی شدن آن شده‌ایم.

ثناگو مطلق در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد زیر ساخت ها با هدف جذب هر چه بیشتر شرکت‌ها در پیام را یکی دیگر از برنامه‌های رو به رشد در این منطقه عنوان و تصریح کرد: جذب شرکت‌های حوزه صنعت و ایجاد اکوسیستم مناسب برای رشد شرکت‌های حوزه «آی.سی.تی» شاید یکی از مهم ترین مسایلی است که در این ۲ سال گذشته در منطقه شکل گرفته است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در ادامه به تبدیل پیام به قطب دیتا سنتر کشور اشاره و گفت: تا حد زیادی بسترهای ایجاد قطب دیتا سنتر در منطقه فراهم شده است و این ظرفیت وجود دارد تا در این بخش شاهد استقرار واحدهای بیشتری باشیم.

وی با بیان اینکه تقاضا برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام به بیشترین میزان نسبت به سال‌های گذشته رسیده، بیان کرد تقاضای شرکت ها برای سرمایه گذاری که  به خصوص شرکت‌هایی هستند که مرتبط با شبکه ملی ارتباطات می باشند یک اتفاق خوب در راستای محقق ساختن هر چه بهتر و بیشتر پیام به قطب «آی.تی» و «آی.سی.تی» کشور است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول