اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

ماجرای تأخیر در حرکت قطارهای مترو/ چمران: چراغ سبز دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی

باران بارید. بخشی از مدارس بازگشایی شد. ترافیک افزایش یافت. مترو شلوغ شد. رئیس شورای شهر تهران می گوید هفته گذشته با وزیر کشور در خصوص حمل و نقل عمومی جلسه داشته است.

ماجرای تأخیر در حرکت قطارهای مترو/ چمران: چراغ سبز دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی

گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، همزمان با بارش باران صبحگاهی و بازگشایی مدارس متوسطه دوم، شاهد ترافیک سنگین در خیابان ها و معابر شهر بودیم

 حجم بالای تردد و شروع ترافیک در سطح معابر شهر تهران 

سرهنگ مجید رنجبر رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  در این باره گفت: امروز شاهد حجم بالای تردد و شروع ترافیک در سطح معابر شهر تهران به خاطر بارش نزولات آسمانی و لغزندگی معابر هستیم. 

سرهنگ رنجبر گفت: در روزهای بارانی به علت کاهش دید رانندگان، لغزندگی معابر و استفاده از خودروهای شخصی با افزایش ترافیک مواجه هستیم.

وی ادامه داد: خیابان دماوند در مسیر شرق به غرب، خیابان انقلاب، خیابان آزادی و بزرگراههای شهید همت ، حکیم و امام علی ( ع) جزو پرترافیک ترین معابر صبحگاهی پایتخت هستند.

رنجبر افزود: ترافیک درشیخ فضل الله در مسیر غرب به شرق از جناح، آزادی در مسیرغرب به شرق از میدان آزادی و مسیر جنوب به شمال نواب از شهید چراغی، سنگین گزارش شده است.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: بزرگراه شهید زین الدین در مسیر شرق به غرب شمیران نو، بزرگراه بابایی در مسیر شرق به غرب از هنگام، بزرگراه امام علی (ع) در مسیر جنوب به شمال از گلشن‌دوست، بزرگراه صدر در مسیر شرق به غرب از کامرانیه، بزرگراه شهید حاج قاسم‌سلیمانی در مسیر شرق به غرب از بزرگراه امام علی (ع)، مسیر جنوب به شمال چمران در مقطع حکیم تا همت، مسیر غرب به شرق جاده مخصوص از شیشه مینا و در مسیر غرب به شرق آزادراه از چیتگر، بزرگراه شهید همت در مسیر غرب به شرق از بوستان جوانمردان، شهید حکیم درمسیر غرب به شرق از باکری، بزرگراه هاشمی رفسنجانی درمسیر غرب به شرق از شهید ستاری دارای بار ترافیکی هستند.

وی به رانندگان توصیه کرد که در روزهای بارانی حتما با سرعت مطمئنه حرکت کرده و از عجله و شتاب در رانندگی خودداری کنند.

از سوی دیگر با توجه به اتمام دور کاری و همچنین بازگشایی بخشی از مدارس مسافران مترو زیاد شده و شاهد ازدحام جمعیت در ایستگاه های مترو هستیم.

خط ۱ مترو با ازدحام مسافر مواجه شد/سرعت حرکت قطارها برای افزایش ایمنی سفر مسافران کاهش پیدا کرد

علی عبدالله پور مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو  در خصوص اختلال در برخی خطوط گفت: امروز به دلیل بارندگی و همزمانی بارش صبحگاهی با بازگشایی مدارس خط ۱ مترو با ازدحام مسافر مواجه شد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو افزود:از بین ایستگاه‌های خط ۱ مترو، خطوط تقاطعی حجم بیشتری از مسافر را داشت و مسافران با تاخیر وارد قطار شدن و به دلیل اختلال در برخی از ایستگاه‌های این خط سرعت حرکت قطارها برای افزایش ایمنی سفر مسافران کاهش پیدا کرد.

عبدالله پور در پاسخ به این سوال که مشکل ایجاد شده در کدام بخش از سرویس دهی مترو بود، گفت: مشکل ایجاد شده بر روی مدارهای راه کامپیوتری مترو بود که برای حل این مشکل و جلوگیری از بروز حادثه احتمالی برای مسافران، سرعت حرکت قطارها کم شد و در نتیجه ازدحام مسافران در برخی از ایستگاه‌های مترو بیشتر به چشم آمد.

وی ادامه داد: نزدیک به ۴۵ دقیقه خط گرم نگه داشته شد و خوشبختانه حفظ ایمنی مسافران در این شرایط به خوبی انجام شد و در حال حاضر سرویس دهی خط به شکل عادی برگشته اما کماکان ازدحام جمعیت مشاهده می شود.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو افزود: خوشحالیم که مردم از از سرویس حمل و نقل عمومی بیش از وسیله شخصی استفاده می کنند و وظیفه ما نیز سرویس دهی هرچه بهتر و بدون مشکل به شهروندان است.

بازگشایی مدارس متوسطه دوم از امروز آغاز شد و حدود 5 میلیون دانش آموز دبیرستانی پس از ۲۰ ماه آموزش مجازی از امروز پا به مدرسه می‌گذارند.و قرار است دانش آموزان متوسطه اول از یکم آذر بازگشایی می‌شوند و درباره بازگشایی مدارس ابتدایی هم در جلسه  ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم‎ گیری خواهد شد.امروز ایستگاه های مترو مملو از مسافر بود و بسیاری از شهروندان از این امر گله مند بودند.

افزایش مسافران با بازگشایی مدارس/بخشی از قطارهای مترو نیازمند تعمیر است

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ازدحام جمعیت در مترو به خبرنگار فارس گفت: بله از صبح تماس های در این زمینه داشته ام.

وی با اشاره به بازگشایی بخشی از مدارس گفت: میزان مسافران با این امر افزایش پیدا کرده وباید بگویم که بخشی از قطارهای مترو نیازمند اورهال هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: باید قطارها تعمیر شودو همچنین به دنبال این هستیم که 600 واگن مترو که قرار بود  توسط دولت خریداری شود کارهایش انجام و وارد خطوط شود.

وی به وضعیت اتوبوسرانی هم اشاره کرد و گفت: فعلا 2 هزار اتوبوس فعال است و این عدد کم است تعداد زیادی از اتوبوس ها نیازمند تعمیر است و این اتوبوس دست بخش خصوصی است و وامی که برای این امر اختصاص داده می شود کم است.

 مسافران  در مترو زیاد است و با توجه به شرایط کرونا این امر خوب نیست

چمران با بیان اینکه باید سیستم حمل و نقل عمومی را تقویت کنیم گفت: تعدادی واگن خوابیده و نیازمند قطعات یدکی است که باید از خارج از کشور وارد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: ما برای توسعه بودجه گذاشته ایم اما خرید قطار و اتوبوس و اورهال نیازمند زمان است.

چمران تاکید کرد: مسافران امروز در مترو زیاد بوده و با توجه به شرایط کرونا این امر خوب نیست.

جلسه با وزیر کشور/چراغ سبز دولت برای کمک به سیستم حمل ونقل عمومی

وی به جلسه ای که چهارشنبه هفته گذشته با وزیر کشور داشتند اشاره کرد وگفت: مشکلات را گفتیم باید یک تحرکی  در سیستم حمل و نقل عمومی رخ دهد. دولت هم گفته در این زمینه کمک میکند و امیدواریم بتوانیم کارهای خوبی در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی انجام دهیم.

میزان مسافران د ر مترو افزایش یافت  و پلیس معتقد است که هنوز به ظرفیت قبل از کرونا نرسیده ایم.

حمل ونقل عمومی قبل از کرونا روزانه 3 میلیون مسافر جابه جا می کرد

سردار حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در این باره می گوید: هنوز به ظرفیت اشباع نرسیده ایم . حمل ونقل عمومی قبل از کرونا روزانه 3 میلیون مسافر جابه جا می کرد اما امروز میزان مسافران یک میلیون نفر بود و هنوز 2 میلیون نفر جا دارد. 

با تغییر ساعت هزینه خودروی شخصی بالا می رود و مردم به سمت حمل ونقل عمومی می آیند

وی در پاسخ به این پرسش که تغییر ساعت طرح ترافیک در شرایط فعلی تاثیر گذار بوده است گفت: باید چند روزی بگذرد. قطعا با تغییر ساعت هزینه خودروی شخصی بالا می رود و مردم به سمت حمل ونقل عمومی می آیند و همین امر باعث کاهش سفرهای شهری می شود.

وی ادامه داد: فلسفه طرح ترافیک کاهش سفرهای غیرضروری است و خروجی آن انضباط شهری و کاهش آلودگی هوا است.

بر اساس این گزارش، مدتی است ترافیک در تهران زیاد شده است. از سوی دیگر در چند روز گذشته با توجه به بارش باران و همچنین بازگشایی بخشی از مدارس  ترافیک افزایش چشمگیری داشته  و شاهد ازدحام جمعیت در سیستم حمل ونقل عمومی هستیم. توسعه حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیران است اما این کار زمان بر است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول