اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  زنان و جوانان

نخستین نشست بانوان جریان‌ساز ایران برگزار شد

نخستین نشست بانوان جریان‌ساز ایران، با حضور جمعی از فعالان حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و کارآفرینان موفق در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

نخستین نشست بانوان جریان‌ساز ایران برگزار شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس،نخستین نشست بانوان جریان‌ساز ایران، دیروز با حضور جمعی از فعالان حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی، رسانه‌ای، فضای مجازی و کارآفرینان موفق در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار شد.

نخستین نشست «بانوان جریان‌ساز ایران(هینا)» در فرهنگ‌سرای ارسباران با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط «حنانه خلفی» نخبه فرهیخته ۱۴ ساله قرآنی آغاز، سپس «مریم ماهور» مجری مراسم ضمن خیرمقدم از «صبا شکوری» مسؤول گروه رُمَیصا و جهاد النسا و تیم‌شان برای معرفی‌شان دعوت کرد.

اعضای این گروه هر یک مختصری از فعالیت‌ها و خدمات جهادی خود در یک سال اخیر را تشریح و خاطرنشان کردند این گروه در ۳۰ استان فعالیت داشته‌اند.
از جمله فعالیت های این گروه جهادی جوان و پویا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ـ توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی به افراد نیازمند
ـ خرید کتاب و اسباب‌بازی و هدیه آنها به کودکان بهزیستی
ـ تکمیل چند جهزیه برای زوج‌های جوان
ـ خرید تبلت، موبایل و لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند
ـ عکاسی رایگان از زوج‌های کم‌برخوردار برای مراسم عقد و عروسی
ـ دیدار با ۱۲۰ مادر شهید در ۲۵ استان کشور
ـ معرفی بانوان شهیده به مردم

در ادامه خانم «امینیان» سخنگوی هینا(بانوان جریان ساز ایران) با قرائت منشور اخلاقی هینا به تبیین اهداف و قوانین آن پرداخت.

«فهیمه فرهمندپور» استاد دانشگاه و از فعالان عرصه زنان و خانواده، با ارائه چند نکته اساسی گفت: تجربه تلاش برای یک زن مطالبه‌گر در کشورهای غربی هم با شکست مواجه شده و نتیجه نداده است، از این رو اولویت و هدف اصلی ما باید تبدیل زن کنشگر مطالبه‌کننده به «زن کنشگر اثرگذار» باشد.
فرهمندپور با بیان اینکه «مساله زنان، مساله جامعه است» تاکید کرد: باید برای حل مسائل مربوط به زنان همه جامعه و مردان هم در این زمینه درگیر شوند و مشارکت کنند.

«سارا هوشمندی» از اعضای هینا در ادامه برنامه ضمن خوشامدگویی به میهمانان گفت: ۱۴ آبان‌ روز فرهنگ عمومی است. بسیاری از مشکلات حوزه زنان ناشی از با‌ورهای غلط فرهنگی، خلأ‌های تربیتی و اشتباهات عرفی است که تشکل‌های مردمی با نگاه زنانه به نیازها و مسائل واقعی حوزه زنان، می‌توانند نقش مهمی ـ چه در حوزه قانون‌گذاری و چه در مطالبات اثرگذار فرهنگی و اجتماعی ـ داشته باشند تا بتوانند بخشی از فشارهای ناشی از جریان‌سازی های فردی زنان را از طریق روش‌های تشکیلاتی سامان دهند.

«شیلا عالمی» از فعالان اقتصادی و فضای مجازی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه «حوزه زنان همیشه مظلوم واقع شده» گفت: زنان و دختران جامعه ما برای رشد و توانمند شدن، نیازی به جمعه‌های سیاه ندارند بلکه این امر تنها با خودباوری و ارتقای اعتماد به نفس بانوان صورت می‌گیرد.
او همچنین بیان کرد: ما برای نسل آینده و دختران‌مان باید متناسب با عصر هوشمند و ارتباطات جدید حرف‌هایی داشته باشیم؛ چرا که ادبیات قدیمی برای نسل آینده پاسخ‌گو نیست.

سپس نوبت به مجموعه «می کال» و مسؤول آن خانم یوسفی رسید که او نیز درباره حوزه فعالیت مجموعه خود حول محور جبهه مقاومت توضیحاتی اراائه کرد و گفت: در این مجموعه قصد داریم آسیب‌هایی که در جامعه به شیعیان از جهات مختلف(خانوادگی، اجتماعی و...) وارد می‌شود را به صورت کتاب و مقاله ارائه کنیم. هم‌چنین در گام بعدی اقدام به تهیه مستنداتی در حیطه افرادی که از طریق فرقه‌های مختلف ضربه خورده و مسیر زندگی‌شان تغییر کرده خواهیم داشت.

در بخش بعدی نشست، «مهرناز خسروی» دبیر هینا با ارائه گزارشی مفصل از اهداف و برنامه‌های این تشکل به بیان دقیق و نحوه شکل‌گیری مجموعه و اهداف آن پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: هینا مختص یک فرد و یک گروه و جریان نیست بلکه برای واحد شدن فریاد و صدای همه بانوان ایرانی است که در اقصی نقاط کشور در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و صدای‌شان به جایی نمی‌رسد چراکه هرکدام هر چند به نوبه خود تلاش می‌کنند، ولی چون جمع واحد نشده‌اند نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود و هینا مانند آن نخ تسبیحی است که می‌خواهد این دانه‌های تسبیح را به هم پیوند دهد. بطور کلی هدف هینا تسهیلگری و هم‌افزایی جریانات و مطالبات زنان است.

دبیر شبکه بانوان جریان ساز ایران در پایان بیان کرد: هینا علی‌رغم پیشنهادهایی که از سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های مختلف داشت اما بنا به اقتضای نوع عملیات و اهداف و سیاست‌هایش کاملا مستقل و جدا از هر نهادی آغاز به کار کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول