اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تصمیمات کمیسیون عمران در سفر به هرمزگان چه بود؟/ بازنگری در طرح توسعه بندر شهید رجایی و تحویل اسکله نخل‌ناخدا

کمیسیون عمران در جریان سفر به استان هرمزگان پس از بازدید از اسکله نخل ناخدا تصمیم گرفت تا این اسکله جهت مطالعات لازم و تکمیل پروژه عمرانی به سازمان بنادر بازگردانده شود.

تصمیمات کمیسیون عمران در سفر به هرمزگان چه بود؟/ بازنگری در طرح توسعه بندر شهید رجایی و تحویل اسکله نخل‌ناخدا

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سفر دو روزه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به هرمزگان با توجه به عضویت دو تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی (احمد جباری و منصور آرامی) در این کمیسیون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود به طوری که بخش قابل توجهی از سفر کمیسیون به بررسی مشکلات و مسائل سازمان بنادر و دریانوردی و موضوعات مرتبط با این حوزه اختصاص یافت.

از سوی دیگر با تغییر رییس سازمان بنادر و دریانوردی و انتصاب علی اکبر صفایی به عنوان رییس این سازمان، امیدها به رفع مشکلات و موانع پیش روی توسعه سازمان بنادر از یک سو و رفع رویه‌های فسادآلود در این سازمان که اتفاقا بر پایه آن طرح تحقیق و تفحصی نیز از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، از سوی دیگر تقویت شده است.

علیرضا محمدی کرجی‌ران مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز 15 آبان در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به مصوبات کمیسیون عمران در جریان سفر به این استان اظهار کرد: در مورد بندر شهید رجایی تأکید شد که تا با هدف ارتقای قدرت رقابتی بنادر کشور با بنادر منطقه و افزایش سهم در بازار جهانی حمل و نقل دریایی، سازمان بنادر و دریانوردی مطالعه اجرای پست سوم اسکله طرح توسعه بندر شهیدرجایی به همراه طرح توسعه دریایی را به منظور امکان پهلوگیری آخرین نسل کشتی های اقیانوس پیما، مورد بازنگری قرار دهد.

وی افزود: با توجه به عملیات ارزشمند سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساخت بندر نخل خدا، در راستای مطالعات لازم و تکمیل پروژه عمرانی اسکله، مستحدثات بندر نخل خدا اقدامات لازم توسط سازمان بنادر و دریانوردی صورت گیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به اینکه مقرر شد بندر چندمنظوره هرمز و اسکله یک بندر شهیدباهنر از سازمان شیلات به سازمان بنادر و دریانوردی واگذار شود، بیان کرد: مطالعه و احداث ۸ پست اسکله شناور مسافری در سواحل هرمزگان توسط سازمان بنادر و دریانوردی، از دیگر مواردی بود که بر انجام آن تاکید شد.

کرجی ران خاطرنشان کرد: با توجه به انجام مطالعات امکان سنجی، زیست محیطی و مکاتبات انجام شده با اداره محیط زیست هرمزگان جهت احداث مسیر دسترسی به اداره بندر لنگه از غرب بندر توسط سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین آمادگی این سازمان جهت احداث مسیر مذکور با محوریت استانداری، قرار بر این شد تا اقدامات مناسب جهت اخذ مجوزهای لازم از جمله مجوزهای زیست محیطی مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی جهت احداث بندر بزرگ شرق استان هرمزگان، مقرر شد اقدامات مقتضی توسط استانداری هرمزگان جهت تسریع در تحویل اراضی مورد نیاز از وزارت نفت در راستای تفاهمنامه مشترک وزارتخانه های نفت و راه شهرسازی و نیز مصوبه شورای توسعه سواحل مکران در دستورکار قرار گیرد.

به گزارش فارس، اگر تنها دستاورد سفر کمیسیون عمران به هرمزگان، ساماندهی وضعیت اسکله نخل ناخدا که برای آن بیش از 60 میلیارد تومان در 8 سال پیش هزینه شده باشد، بدون شک می‌توان آن را سفر پرباری دانست. اسکله‌ای که اکنون متروکه شده و معلوم نیست سازمان بنادر حالا با هزینه‌های کلان کنونی چقدر باید صرف آن کند تا بتواند عملیاتی شود.

انتهای پیام/88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول