اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

ترخیص ۱۴۰ هزار تن روغن دپو شده از گمرک شهید رجایی‌ با ضرب‌الاجل قضایی

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آغاز روند ترخیص و بارگیری ۱۴۰ هزار تن روغن خوراکی وارداتی دپو شده در گمرک شهید رجایی بندرعباس در پی ضرب‌الاجل دستگاه قضایی به مقصد مناطق مختلف کشورخبر داد.

ترخیص ۱۴۰ هزار تن روغن دپو شده از گمرک شهید رجایی‌ با ضرب‌الاجل قضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اظهار داشت: در پی ضرب‌الاجل تعیین شده توسط دستگاه قضایی برای ترخیص ۱۴۰ هزار تن روغن خوراکی دپو شده در گمرک شهید رجایی بندرعباس، روند ترخیص و بارگیری این محموله بزرگ آغاز شده است.

در ادامه افزود: در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور نظارت بر بازار و تعدیل قیمت‌ها، ۱۴۰ هزار تن روغن خوراکی وارداتی موجود در انبارهای گمرک شهید رجایی بندرعباس پس از مدت مدیدی بلاتکلیفی و عدم ترخیص توسط صاحبان کالا، هم‌اکنون به وسیله کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است.

وی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسؤولان مربوطه درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص، این محموله بزرگ در معرض انقضای تاریخ مصرف قرار می‌گرفت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت‌المال می‌شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های متولی که در این رابطه با مسؤولان قضایی همکاری لازم را داشته اند خاطرنشان ساخت: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه های اجرایی و صاحبان کالا و البته با اطلاع رسانی به موقع موضوع از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هم اکنون در کمتر از چهار روز پس از ضرب الاجل تعیین شده، با ترخیص این محموله بزرگ، از تحمیل خسارات ناشی از تأخیر به وجود آمده به بیت المال و تجار و واردکنندگان، جلوگیری شد.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول