اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

سیستم اعلام حریق زتا و اجزا آن در نماینده رسمی زتا

یکی از تجهیزات آتشنشانی ، سیستم اعلام حریق زتا می باشد که امروزه از نماینده رسمی زتا تهیه شده مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

سیستم اعلام حریق زتا و اجزا آن در نماینده رسمی زتا

یکی از تجهیزات آتشنشانی ،  سیستم اعلام حریق زتا  می باشد که امروزه از نماینده رسمی زتا تهیه شده مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. بهتر است بدانید که در سیستم اعلام حریق زتا  اجزاء ورودی و خروجی دارای آدرس خاصی نیستند و تشخیص سیستم تنها در حد ناحیه مورد نظر است.

لازم به ذکر است که اجزای تشکیل دهنده این سیستم اعلام حریق ‌زتا که از نماینده رسمی زتا تهیه می شود شامل پنل مرکزی و تجهیزات کشف حریق (آژیرها، هشدار دهنده ها، دتکتورها) می باشد. این اجزاء به صورت موازی توسط یک تجهیز مشخص کننده انتهای خط و یک جفت سیم متصل شده اند.

پنل مرکزی در  سیستم اعلام حریق زتا تهیه شده از نماینده رسمی زتا که به شبکه برق اصلی متصل شده است دارای چراغ های LED و چشمک زن می باشد که وظیفه این قسمت از سیستم کنترل و اعلام حریق است.

در واقع این چراغ ها با چشمک زدن وجود خطر و آتش را توسط آژیر  به خوبی هشدار می دهند. همچنین پنل این سیستم اعلام حریق زتا  تهیه شده از نماینده رسمی زتا دارای ۲ عدد باطری ۱۲ ولت است. سیستم اعلام حریق زتا از نظر اقتصادی بسیار به صرفه  و ارزان می باشد.


بهتر است بدانید که این مدل جهت استفاده در ساختمان های کوچک ایده آل و مناسب است. بد نیست بدانید که یکی از معایب سیستم اعلام حریق زتا عدم توانایی در تشخیص دقیق محل حادثه و حریق می باشد.

اعلام حریق آدرس پذیر سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا :

 این نوع سیستم به دو شکل کدگذاری و بی سیم در بازار موجود می باشد. پنل های این مدل در سیستم اعلام حریق زتا معمولا به صورت یک لوپ تا ۸ لوپ هستند. این مدل در  سیستم اعلام حریق زتا سیستم دارای اجزای مختلفی همچون کنترل پنل مرکزی، دتکتور، شاسی، سیستم صوتی هشدار دهنده (آژیر) و سیستم بصری هشدار دهنده (چراغ) می باشد.

 لازم به ذکر است که آژیر، شاسی و دتکتور های دودی حرارتی با اعضای دیگر سیستم به شکل کامپیوتری کدگذاری شده و به نوعی با یکدیگر ست خواهند شد.

در واقع این عمل امنیت و دقت سیستم را به طور قابل توجهی افزایش می دهد. جالب است بدانید که در سیستم اعلام حریق آدرس پذیر زتا در سیستم اعلام حریق زتا بعد از آتش‌ سوزی محل و مکان آتش‌ سوزی به صورت دقیق از سوی سیستم بیان می شود، از اینرو می توان آتش را با سرعت و دقت بالایی مهار نمود.

دتکتور زتا در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

دتکتور اعلام حریق تسلا در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

بعد از تعیین نوع سیستم آدرس پذیر باید نوع دتکتور اعلام حریق زتا را در اولویت قرار دهید و اینکه چه نوع دتکتور برای مکان مورد نظر متناسب است تا نصب شود.

دتکتور های انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می‌باشد:

دتکتور دودی در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

دتکتور گازی در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

دتکتور حرارتی در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

دتکتور شعله ای در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

در زمان ایجاد آتش سوزی  شتاب مخابره بسته به نوع دتکتور  نصب شده در آن مکان دارد.

در زمان آتش سوزی باید نزدیک ترین دتکتور اعلام حریق در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا به مکان رویداد آتش سوزی فعال شود و پنل سیگنال آتش سوزی را دریافت و هشدار دهنده ها به صدا در آیند. اگر سیستم اعلام‌حریق زتا به صورت دقیق و اصولی برنامه ریزی نشده باشند و در زمان وقوع آتش سوزی نزدیک ترین دتکتور فعال نشود زمان پیدا نمودن آتش سوزی طولانی شده و آتش سوزی زیاد شده، سرانجام سبب صدمه های زیادی می شود.

معمولاً گونه اجناس و ماده های مورد استفاده در مکان نصب اعلام حریق مدل دتکتور  در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتارا تعیین می کند.

اگر این ماده ها با شتاب شعله ور گردند و دود ایجاد شده از آن کم باشد باید از دتکتور اعلام حریق زتا حرارتی استفاده نمود زیرا که دتکتور های دودی انتخابی درست نیست و چون نمی تواند در این شرایط واکنش صحیحی از خود نشان دهند. برای مکان های غیر صنعتی مواد و اجناس کاربردی در آن زود شعله ور نخواهند شد و دتکتور دودی می توان در این شرایط یک انتخاب مناسب باشد.

کنترل پنل زتا در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

پنل اعلام حریق زتا همچون قسمت مهار کننده سیستم اعلام حریق ‌زتا آغاز به کار می کنند و معمولاً چندین دتکتور به آن وصل هستند‌. این پنل ها معمولاً در ساختمان های بزرگ و مکان های تجاری به کار گرفته می شوند. نخستین نقش آن ها بررسی پیدایش آتش سوزی، مطلع ساختن اشخاص از مکان دقیق آتش سوزی و تهیه برق مورد نیاز دتکتور ها است.

 پنل اعلام حریق زتا در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا در دو  گروه قرار می گیرند :

پنل های متعارف در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

پنل ها آدرس پذیر در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

آژیر زتا در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا

آژیر اعلام حریق زتا  در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا به شکل یک آژیر فلاشر با توجه به کاربری و اندازه مطلوب بر طبق استاندارد  و هماهنگ با دکوراسیون داخلی همچون یک هشدار دهنده بسیار نیرومند و کم مصرف به دتکتور های سیستم اعلام حریق وصل می شود. آژیر اعلام حریق زتا در ۴ سطح صدای گوناگون طراحی شده اند. مقدار صدای آن در صورت لزوم می توان به وسیله یک پتانسیومتر کم یا زیاد نمود. این نوع آژیر در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا با قیمتی مطلوب و طریقه نصب آسان و ظاهری شکیل سبب کاهش در هزینه های نصب می گردد

شستی زتا در سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا :

یکی از عمده ترین ابزارهایی سیستم اعلام و اطفاء حریق که بایستی در منازل، آپارتمان های مسکونی، اداری و کمپانی ها وجود داشته باشد به کارگیری  سیستم اعلام حریق زتا برای نماینده رسمی زتا می باشد. در زمان وقوع آتش سوزی سیستم اعلام حریق فعال و کار های لازم را انجام می دهد. سیستم اعلام حریق زتا  از ۴ قسمت گوناگون تشکیل شده است که شاسی اعلام حریق  قسمتی از آن می باشد.

از شاسی اعلام حریق زتا در مدارات قدیمی، خروجی های آپارتمان و پارکینگ ها معمولاً استفاده می شود.

این شاسی با محور کنترل کار می کند و خود به تنهایی معنایی ندارد بدین وسیله بعد از دیدن آتش سوزی با انجام ضربه بر روی تلق شیشه ای اعلام حریق متوقف می شود، با متوقف ساختن، جریان به محور کنترل این پیام اعلام می شود که پیشامدی رخ داده است و محور کنترل ابزارهای خاموش نمودن آتش و هشدار دهنده ها را فعال می نماید.

منبع : https://fsc-co.com

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول