اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

افزایش تدریجی دما در پنج روز آینده/ ادامه بارش‌‌ها تا ۱۸ آبان در برخی شهرها

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در اغلب مناطق کشور به تدریج روند نسبی افزایش دما را خواهیم داشت و پنج‌شنبه هفته جاری در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما را داریم.

افزایش تدریجی دما در پنج روز آینده/ ادامه بارش‌‌ها تا ۱۸ آبان در برخی شهرها

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز 16 آبان در بخش‌هایی از جنوب‌غرب، جنوب و شرق کشور، جزایر خلیج‌فارس، تنگه هرمز و استان‌های واقع در امتداد زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران ، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز آینده فعالیت سامانه بارشی در استان‌های خراسان جنوبی، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان،‌بوشهر، جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 18 آبان بارش‌ها تضعیف می‌شود و در بخش‌هایی از کرمان، خراسان‌جنوبی و هرمزگان رگبار و رعد و برق و افزایش ابر دور از انتظار نیست.

ضیائیان گفت: از اواخر وقت چهارشنبه 19 آبان با شمالی شدن جریانات روی خزر به تدریج در استان‌های گیلان، اردبیل و غرب مازندران ابرناکی و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز پنج‌شنبه 20 آبان شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل افزایش می‌یابد در این روز در نواحی شمال‌غرب کشور و ارتفاعات البرز بارش پراکنده خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مناطق صنعتی و پر جمعیت به ویژه‌ استان‌های تهران و البرز افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار است.

ضیائیان افزود: در 5 روز آینده در اغلب مناطق کشور به تدریج روند نسبی افزایش دما را خواهیم داشت و پنج‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش محسوس دما را داریم.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت:  آسمان تهران فردا صاف با احتمال غبار محلی پیش‌بینی می‌شود بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 7 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس، بوشهر و اهواز با بیشینه دمای 29 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بجنورد و زنجان با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول