اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خبر خوش مجلس برای داوطلبان استخدام/ محدوده سنی استخدام‌های جدید برای فرزندداران افزایش یافت

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس گفت: محدوده سنی داوطلبان استخدام در استخدام‌های جدید به ازای هر فرزند از یک تا پنج سال اضافه شده است.

خبر خوش مجلس برای داوطلبان استخدام/ محدوده سنی استخدام‌های جدید برای فرزندداران افزایش یافت

علی‌اکبر علیزاده‌برمی، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان اظهار کرد: متأسفانه بر اثر سیاست‌های نادرست حاکم بر کشور توسط برخی مسؤولان لیبرالی در گذشته، رشد جمعیت آرام‌آرام در ایران کاهش یافت و از آن‌سو، میزان ناهنجاری‌های اجتماعی و طلاق رشد پیدا کرد.

او افزود: پیری جمعیت امروز به‌تدریج خودش را نشان می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که رشد جمعیت کشور، ۱.۳ دهم درصد بوده؛ اما رشد پیری جمعیت، به ۳.۶ درصد رسیده است.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس اضافه کرد: اگر این روند ادامه یابد، تا چند سال دیگر به «چاله جمعیتی» می‌افتیم و سقوط عظیمی در وضعیت رشد جمعیت خواهیم داشت.

علیزاده‌برمی افزود: با شرایط فعلی، در ۳۰ سال آینده، نه‌تنها جمعیت ایران رشد نخواهد کرد؛ بلکه به‌سرعت سقوط خواهیم کرد و جمعیت ۸۰ میلیون نفری ایران به‌سرعت کم خواهد شد.

او ادامه داد: برای دوری از این معضل باید تدبیری اندیشیده می‌شد و مجلس شورای اسلامی در کاری انقلابی و جهادی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را که ۱۰ سال مطرح می‌فرمودند و کسی به آن لبیک نمی‌گفت، را پیگیری کرد.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی به فرمایشات رهبری لبیک گفت و بر اساس آن، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تصویب کرد و توسط شورای نگهبان نیز تأیید و ابلاغ شد.

علیزاده‌برمی تصریح کرد: در این قانون، پیش‌بینی شده است که اقداماتی در دو بخش سلبی و ایجابی انجام شود.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس افزود: قسمتی از اقدامات در قالب این قانون، ایجابی و دارای شامل مشوق‌هایی است که برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: بر این اساس، برای نخستین بار، زوج‌هایی که به‌تازگی به خانه بخت می‌روند، اگر بانوان زیر ۲۳ سال و آقایان زیر ۲۵ سال سن داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات ازدواج ۲۰۰ میلیون تومانی به ازای هر کدام از زوجین استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس اضافه کرد: اگر زوجین بالاتر از این اعداد سن داشته باشند، به هر کدام ۱۵۰ میلیون تومان وام ازدواج تعلق می‌گیرد.

علیزاده‌برمی اضافه کرد: زوجین به ازای فرزندانی که به دنیا می‌آیند، برای فرزند نخست یک میلیون تومان، برای فرزند دوم دو میلیون تومان و برای فرزند سوم سه ۳ میلیون تومان سهام دریافت می‌کنند و این سهام توسط دولت به نام کودک صادر و در اختیار گذاشته می‌شود تا بخشی از هزینه‌های آینده زندگی آنها را جبران کند.

او اضافه کرد: اگر خانواده‌ای دارای سه فرزند شود، در واگذاری زمین در اولویت خواهند بود و خانمی که دارای سه فرزند و بیشتر باشد، می‌تواند یک دستگاه خودروی ایرانی با قیمت تمام‌شده دریافت کند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس ادامه داد: در بحث وام و هزینه‌های بهداشتی و درمانی نیز پیش‌بینی‌های خوبی در قالب این قانون صورت گرفته است.

علیزاده‌برمی اضافه کرد: دولت در قالب این قانون، ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را برای زوج‌ها بر عهده می‌گیرد و این افراد را برای معالجه زیرپوشش و پشتیبانی خود قرار می‌دهد.

او ادامه داد: موارد متعددی از برنامه‌های حمایتی در قانون پیش‌بینی شده است. کسی که دارای سه فرزند باشد، در حوزه‌های کاری و تعدیل نیروی انسانی، نمی‌توانند او را برکنار کنند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس بیان کرد: محدوده سنی در استخدام‌های جدید نیز به ازای هر فرزند از یک تا پنج سال اضافه شده است.

علیزاده‌برمی گفت: بر این اساس، کسی که دارای فرزند باشد، وضعیت استخدامی متفاوتی با فردی که فرزندی ندارد، خواهد داشت.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول