اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرورهای اطلاعاتی اسرائیلی

منابع رسانه‌ای صهیونیستی از نفوذ هکری جدید گروه «عصای موسی» به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی خبر دادند.

نفوذ هکری جدید «عصای موسی» به سرورهای اطلاعاتی اسرائیلی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروهی هکری موسوم به «Moses staff» (عصای موسی)، در ساعات پایانی شب گذشته (شنبه، ۶ نوامبر)، با حمله به سرورهای اطلاعاتی شرکت‌های اسرائیلی، اسنادی از جمله شناسنامه، اوراق دفاتر وکلا، چک‌ها، گزارش های مالی و ..به دست آمده در این حمله هکری را فاش کرد.

پایگاه عبری «واللا»، امروز (یکشنبه) به نقل از «مای بروکس - کمبلر» کارشناس سایبری نوشت که گروه هکری عصای موسی، همانند گروه هکری «سایه سیاه» (Black Shadow)، از یک ماه پیش در پی انتشار گزارش‌های متعدد در حساب کاربری خود در اپلیکیشن تلگرام مبنی بر هک موفقیت‌آمیز طرف‌های اسرائیلی، معروف شد.

وی اذعان داشت که به نظر می‌رسد که تمرکز بر روی هدف قرار دادن آگاهی عمومی در اسرائیل باشد باشد نه کسب درآمد اقتصادی یا چیزی شبیه آن.

این کارشناس در ادامه افزود: در این مرحله، بیشتر اطلاعات هک شده از سوی این گروه، در خصوص دفاتر مهندسین، مشاوران مالیاتی و وکلا متمرکز است، جایی که مقادیر زیادی اطلاعات حساس وجود دارد، اما روش‌های حفاظتی در آنجا با حساسیت داده‌ها مناسب نیست».

بروکس - کمبلر توصیه کرد: «در صورت آلوده شدن فایل‌ها به بدافزار از دانلود و اسکن فایل‌ها خودداری کنید. دفاتر دارای اطلاعات حساس باید سطح حفاظت خود را بررسی کنند و حداقل مراحل زیر را انجام دهند: از تمام اطلاعات سازمانی نسخه پشتیبان تهیه کنید و مطمئن شوید سیستم‌های اطلاعاتی بروزرسانی شده‌اند و در حال کار هستند و آگاهی و آمادگی کارکنان را در برابر خطرات سایبری افزایش دهید».

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، سه شنبه پیش نیز گروه هکری عصای موسی، سه شرکت مهندسی رژیم صهیونیستی را هک و اعلام کرد که این حمله هکری شامل پروژه‌ها، نقشه‌ها، قراردادها، تصاویر، نامه‌ها و تصاویر ویدئوکنفرانس‌ها بوده و اطلاعاتی را که درز داده است، شامل تمامی اطلاعاتی که در اختیار دارد، نیست و به تدریج باقی اطلاعات را منتشر خواهد کرد.

جروزالم‌پست در این خصوص گزارش کرد که گروه هکری عصای موسی که چند هفته پیش اقدام به هک سایت وزارت جنگ اسرائیل کرده بود، برخلاف گروه هکری سایه سیاه که اخیراً به چندین شرکت صهیونیستی حمله سایبری کرده‌، تاکنون درخواست پول یا چیز دیگری را نکرده‌ است.(جزئیات بیشتر)

در هفته‌های اخیر، نهادها و شرکت‌های رژیم صهیونیستی به طور مکرر هدف حملات سایبری قرار گرفتند، روز هشتم آبان روزنامه جروزالم‌پست گزارش کرد که گروه هکری موسوم به «سایه سیاه» (Black shadow) سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبرسرو» (Cyberserve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول