اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طرح «ساماندهی صنعت خودرو» اصلاح شد/ تعیین شرایط واردات خودرو

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از اصلاح طرح «ساماندهی صنعت خودرو» در این کمیسیون و تعیین شرایط واردات خودرو خبر داد.

طرح «ساماندهی صنعت خودرو» اصلاح شد/ تعیین شرایط واردات خودرو

حجت‌اسلام سیدجواد حسینی‌کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبانبه طرح «ساماندهی صنعت خودرو» در جلسه عصر امروز کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در جلسه امروز با حضور نمایندگان دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌های مجلس، اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودور به بحث گذاشته شد و به تصویب رسید.

وی افزود: براساس اصلاح صورت گرفته، واردات خودروهای خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو مُحرکه آزاد خواهد بود؛ همچنین منشاء ارزی که برای صادرات اختصاص می‌یابد، باید مشخص بوده و به تأیید بانک مرکزی برسد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: براساس اصلاح صورت گرفته، قطعاتی که صادر می‌شود باید با ثبت کد رهگیری آن صادر شود تا مجدداً و به شیوه‌های دیگر وارد کشور نشود و در واقع صادرات حقیقی صورت گیرد؛ همچنین شرط داشتن نمایندگی رسمی از کمپانی خارجی برای واردات خودرو الزامی نیست.

حسینی‌کیا تأکید کرد: اصل این طرح برای تنظیم بازار خودرو و رقابت عادلانه تدوین شده است، چرا که در حال حاضر عرضه و تقاضا برابر نیست و باید تنظیم شود.

وی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون در خصوص اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودرو، فردا به هیأت رئیسه ارسال می شود تا در نوبت بررسی در صحن قرار گیرد و احتمالاً هفته آینده در صحن مجلس مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول