اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

۱۶ هزار خانوار تبریزی گرفتار فقر قطعی هستند/ ۱۸ درصد سرپرست خانوارها زن هستند

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: گزارشی از اطلس رفاهی یکصد شهر ایران توسط اداره کل کار و امور اجتماعی تهیه شد که طبق این گزارش ۱۸ درصد سرپرست خانوارها زن هستند و ۳۵ درصد خانوارها هیچ خودرویی ندارند.۲۲ درصد در دهک‌های پایین جامعه قرار دارد. ۱۱ درصد خانوارها معلول در خانه دارند و ۱۶ هزار خانوار تبریزی گرفتار فقر قطعی هستند.

۱۶  هزار خانوار تبریزی گرفتار فقر قطعی هستند/ ۱۸ درصد سرپرست خانوارها زن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روح الله رشیدی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: اگر بخواهیم چند اولویت از محل خزانه‌داری متمرکز برای سال آینده نام ببریم، حتما یکی از این اولویت‌ها، رفع حاشیه‌نشینی و ساماندهی بافت فرسوده خواهد بود.

وی ادامه داد: گزارشی از اطلس رفاهی یکصد شهر ایران توسط اداره کل کار و امور اجتماعی تهیه شد که طبق این گزارش ۱۸ درصد سرپرست خانوارها زن هستند و  ۳۵ درصد خانوارها هیچ خودرویی ندارند.۲۲ درصد در دهک‌های پایین جامعه قرار دارد. ۱۱ درصد خانوارها معلول در خانه دارند و ۱۶  هزار خانوار تبریزی گرفتار فقر قطعی هستند. با توجه به این آمار و با ایجاد خزانه‌داری متمرکز، بیشتر منابع شهری باید به سمت ارتقای رفاه اجتماعی مردم برود و بودجه شهر تبریز نیز باید در کاهش فقر و ایجاد اشتغال، نه فقط در شهرداری بلکه در شهر نقش ایفا کند.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تصریح کرد: با اجرایی شدن خزانه متمرکز، که به معنای صندوق ذخیره و ورودی واحد برای کل مجموعه شهرداری است باید شاهد نتایج مثبت در سطح شهر باشیم و با اجرای درست این امر، باید توزیع اعتبارات نقش خود را در کاهش فقر شهری نشان دهد.

رشیدی افزود: دو مورد مهم لازم است که توسط شورای شهر در ریل‌گذاری بودجه در اولویت قرار گیرد. در مرحله اول باید منابع خود شهرداری در این باره به کار گرفته شود و از طرفی هم سهم‌های فرا شهرداری را بتوانیم جذب کنیم تا بتوانیم کارهای پر ثمر در سطح شهر انجام دهیم.

عضو شورای شهر تبریز بیان کرد: تحول در مسیر خدمت شهرداری نیازمند یک اصلاح نگرش هم درون و هم در بیرون شهرداری است. این نگاه باید تغییر یابد. شهرداری گاها تبدیل به صندوق پول نهادهای دیگر شده است. باید به صورت شفاف به مردم گزارش دهیم که پرداخت‌های شهرداری به دیگر نهادها به چه صورت بوده است تا جلوی هزینه‌های غیرضروری گرفته شود.

رشیدی تاکید کرد: ریال به ریال بودجه شهر باید در جهت منافع عامه قرار گیرد و باید به صورت شفاف معلوم شود که شهرداری با دیگر نهادها چه ارتباطی دارد و عایدی آن برای مردم چیست و با این کار انتظار داریم تمام نشتی‌های بودجه گرفته شود.

وی گفت: اگر در برابر درخواست‌های غیرمعمول مقاومت شود، ریال به ریال آن به نفع شهر هزینه خواهد شد. گاها هزینه‌های غیر اساسی، موجب بدبینی و سایش نیروهای درون‌سازمانی شهرداری شده است. مودت و دوستی آنها نیز کاهش یافته است. امید که در پایان این شورا شاهد کاهش فرسایش بین کارمندان و مدیران شویم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر با اشاره به آلودگی هوای شهر تبریز اظهار کرد: شهرداری از محل عوارض آلاینده‌هایی که در اطراف شهر هستند سهمی دارد که پرداخت نمی‌شود. باید گزارشی در این زمینه ارائه شود که چقدر اخذ شده و یا اصلا اخذ شده یا نه؟ بخصوص در مورد پتروشیمی و پالایشگاه این امر بیشتر به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول