اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

کانون‌های استادی بسیج ماهیت استکبار را تبیین کنند/ برگزاری سومین اجلاس مسئولان بسیج اساتید دانشگاه آزاد

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد گفت: کانون های نهضت استادی بسیج و اندیشکده غرب شناسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، ماهیت استکبار و فلسفه استکبار ستیزی را با رویکرد دینی و مبتنی بر منظومه فکری امامین انقلاب تبیین کنند.

کانون‌های استادی بسیج ماهیت استکبار را تبیین کنند/ برگزاری سومین اجلاس مسئولان بسیج اساتید دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، سیدمحمود هاشمی رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای مرکزی بسیج دانشگاه به فلسفه روز 13 آبان اشاره کرد و گفت: کانون های نهضت استادی بسیج و اندیشکده غرب شناسی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری کارگاه، کرسی، وبینار و ... برای دانشگاهیان و نخبگان، ماهیت استکبار و فلسفه استکبار ستیزی را با رویکرد دینی و مبتنی بر منظومه فکری امامین انقلاب تبیین کنند.

هاشمی به مفهوم و روح استکبار اشاره کرد و گفت: آنچه در فرهنگ دینی و انقلابی ما از استکبار استنباط می شود این است که عنصری، شخصی، جمعی، جناحی یا کشوری خود را بالاتر از حق به حساب آورد و زیر بار حق نرود و خود و قدرتش را ملاک حق قرار دهد و اگر شخصی یا نهادی با او بر مبنای حق مخالفت کرد صریحا و علنا و بدون هیچ خجالتی او را حذف یا کنار بگذارند این همان روحیه استکباری است.

وی افزود: در دنیای امروز متاسفانه محیط زندگی بشر از تصرفات و عملکرد افراد و گروه ها و کشورهای استکباری در سرتاسر دنیا سرشار است که در راس آنها امریکاست، اینکه دولتی در آن سر دنیا به خود حق می دهد علیرغم منافع ملت های منطفه ،منافغ خودش را تامین کند یا اگر ملتی مخالف او باشد در آن کشور براندازی انجام دهد مظهر روحیه استکباری است.

معاونت تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه به اهمیت مقابله با استکبار در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: موضع گیری انقلاب اسلامی در مقابل قدرت های استکباری و عالم یک موضع گیری موسمی یا مصلحتی یا تاکتیکی نیست بلکه یک موضع گیری دائمی و مبتنی بر بینش قرآنی و انقلابی است .مقابله با استکبار جهانی در ذات انقلاب اسلامی است و تا انقلاب ادامه دارد استکبار ستیزی هم  ادامه خواهد داشت.

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاداسلامی در ادامه برنامه های پیش رو اشاره کرد و گفت: سومین اجلاس سراسری مسئولین کانون های بسیج اساتید مراکز استان های دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با هفته بسیج بمدت سه روز به صورت حضوری در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به نحوی برگزاری همایش های مسئله محور استانی اشاره کرد و گفت: خروجی و انباشت علمی همایش ها باید برای مسائل استان گره گشائی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول