اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

حمله آنفلونزا به کشتی آزاد/محمدی: بهترین مربی بدنساز هم نمی‌تواند تیم را در 15 روز آماده کند

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: آنفلونزا و مریضی لطمه زیادی به تیم ما زد اما من از نتایج مسابقات جهانی راضی هستم.

حمله آنفلونزا به کشتی آزاد/محمدی: بهترین مربی بدنساز هم نمی‌تواند تیم را در 15 روز آماده کند

مراد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عملکرد آزادکاران در مسابقات زیر 23 سال جهان، عنوان کرد: مسابقات در سطح خوبی برگزار شد. آن زمان که در رده سنی نوجوانان سرمربی بودم همان نفرات در مسابقات امیدها هم شرکت داشتند و چهره‌هایشان برایم تکرار بود. این نشان می‌دهد همه دنبال سرمایه‌گذاری در کشتی هستند. با توجه به 2 اردوی 12 روزه که داشتیم از نتایج راضی هستم.

مربی تیم ملی کشتی آزاد امیدها با اشاره به آنفلونزای برخی از کشتی‌گیران آزادکار در مسابقات جهانی، خاطرنشان کرد: به دلیل آنفلونزا مهدی هاشمی 8 کیلو وزن کم کرد و به 102 کیلوگرم رسید، او اصلا جانی نداشت که کشتی بگیرد. سجاد غلامی هم روز مسابقه تب و لرز کرد و صبح امروز که با او صحبت کردم بهتر بود. او همان زمان مسابقه 38-39 درجه تب داشت اما نگفت و با غیرت کشتی گرفت. در واقع با این شرایط او اصلا نباید کشتی می‌گرفت.

وی افزود: بعد از آنفلونزای دادمرز و اتفاقاتی که برای کشتی فرنگی پیش آمد، چون همه بچه‌ها یکجا بودند بچه‌های آزاد هم دچار مشکل شدند. مریضی به تیم ما لطمه زد. نکته دیگر اینکه اگر بهترین مربیان بدنساز دنیا را هم بیاوریم در مدت 15-20 روز نمی‌توانند تیم را به بالاترین آمادگی جسمانی برسانند. بچه‌ها ما خیلی خوب کار کردند، برخی از آنها حتی 2 سال در تمرین و اردو نبودند و خودشان تمرین می‌کردند. همه اهالی فن می‌دانند با 2 اردوی 10 روز فقط می‌توان بچه‌ها را جمع کرد.

 

محمدی در پاسخ به این سوال که بزرگسالان مدت زیادی در اردو بودند، شما نمی‌توانستید زودتر تمرینات را شروع کنید، گفت: در این خصوص رئیس فدراسیون، سرمربی و مدیر فنی باید صحبت کنند. مسئولیت تیم با اکبرنژاد بود اما او هم 1.5 – 2 ماه درگیر کرونا بود و شاید همین باعث شد تا اردوها دیر شروع شود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان با اشاره به حضور کشتی‌گیرانی که در مسابقات جهانی نروژ و بلگراد حضور داشتند، عنوان کرد: ارمنستان، گرجستان و آذربایجان کشتی‌گیرانی که در نروژ حضور داشتند را در مسابقات صربستان هم شرکت دادند. آنها به دنبال تجربه هستند و در چند سال آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

وی درباره اینکه فکر می‌کنید این تیم بتواند برای بزرگسالان پشتوانه خوبی باشد، تصریح کرد: برخی انتقاداتی می‌کنند که شاید مخالف فدراسیون، من و یا اکبرنژاد باشند اما این انتقادات باید در چارچوب باشد. ممکن است ما در کوچ اشتباهاتی داشته باشیم که آن را قبول می‌کنم اما فراموش نکنیم این بچه‌ها پشتوانه هستند. ما عموزاد، نخودی، زارع، یزدانی و الهی را داشتیم که می‌توانستند در مسابقات صربستان هم کشتی بگیرند اما سرمربی آنقدر شهامت داشت که با نفرات دوم در مسابقات شرکت کنیم. کسب 8 مدال در 10 وزن یعنی این بچه‌ها می‌توانند جزو 3 نفر برتر دنیا باشند. مثل همیشه باید روی این بچه‌ها سرمایه‌گذاری شود. شرایط خوب باشد آنها بهتر از این خواهند بود. البته فدراسیون برای این کشتی‌گیران برنامه دارد تا نتایج بهتری در آینده کسب شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول