اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

تامین تمام گندم مورد نیاز کشور/40 فروند کشتی گندم در بنادر تخلیه می شود

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمام گندم مورد نیاز کشور تامین شده است، گفت: 10 فروند کشتی گندم در حال تخلیه و 30 فروند کشتی هم در انتظار تخلیه است.

تامین تمام گندم مورد نیاز کشور/40 فروند کشتی گندم در بنادر تخلیه می شود

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی در نشست خبری که به صورت مجازی با اصحاب رسانه‌ برگزار شد، افزود: تمام گندم موردنیاز کشور تامین شده، 10 فروند کشتی گندم در حال تخلیه و 30 فروند نیز در انتظار تخلیه در بنادر کشور هستند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه هیچ گونه کمبود و کاستی در گندم موردنیاز کشور وجود ندارد، گفت: بخشی از گندم وارد کشور شده و بخشی هم منتظر تخلیه در لنگرگاه‌ها هستند.

وی اضافه کرد: گندمی که به سیلوهای دولتی امسال تحویل داده شد به دلیل خشکسالی بی سابقه سال گذشته کاهش یافته و اندکی بیش از 4 میلیون تن بوده است و در مجموع تولید گندم کشور 50 درصد کاهش داشت.

سیف خاطرنشان کرد: برخی رسانه‌ها متأسفانه در پی ایجاد نگرانی در بین مردم هستند ولی با توجه به تاکیدات مقامات عالی کشور هیچ مشکلی در تامین گندم، آرد و نان نداریم.

* تولید یک میلیون و 650 هزار تن شکر

به گفته این مسئول یک میلیون و 650 هزار تن شکر از محصولات چغندر قند و نیشکر کشور تولید شده که بخشی از آن به دلیل سیاست کشت پاییزه بود و باعث شد 52 درصد تحویل این محصول نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی اضافه کرد: تحویل چغندر قند کشت بهاره هم 11 درصد و در مجموع 22 درصد تحویل چغندر امسال بیشتر شده است.

سیف تصریح کرد: کشت پاییزه به دلیل کاهش مصرف آب و تأثیر مهمی در افزایش محصول دارد.

انتهای پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول