اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

خبرهای خوش زاکانی برای حمل و نقل عمومی پایتخت

شهردار تهران با اشاره به خبرهای خوش حمل و نقلی گفت: گام به گام به سمت افزایش بیش‌تر رضایت مردم و بهره‌مندی بهتر آنها از حمل و نقل عمومی پیش خواهیم رفت.

خبرهای خوش زاکانی برای حمل و نقل عمومی پایتخت

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم رونمایی از 110 دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت:‌ افزایش تعداد اتوبوس‌ها و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی هم از بعد آسایش شهروندان مورد توجه است و هم سبب کاهش ترافیک و بهبود شرایط زیست‌محیطی می شود

وی گفت: موضوع حمل و نقل در تهران با مسأله فرسودگی و عدم کفایت ارائه خدمت مواجه است که به دلیل نبود تجهیزات و زیرساخت‌های لازم رقم خورده است.

شهردار تهران با بیان اینکه هم شهرداری و هم بخش خصوصی برای حمل و نقل عمومی باید مورد توجه قرار گیرد گفت:‌ رونمایی و بهره‌برداری از 110 دستگاه اتوبوس جدید فرآیند یک شروع و اقدام جدی در جهت تأمین این ناوگان است امسال در بخش اتوبوسرانی اقداماتی آغاز شده و تا پایان ماه و هفته‌های آتی نیز اتوبوس‌های بیشتری به خطوط افزوده خواهد شد.

زاکانی با اشاره به اینکه کار توسعه حمل و نقل عمومی با این اقدامات ختم نمی‌شود گفت:‌خبرهای خوشی از سوی دولت داریم و این خبرها یکی این مسأله است که دولت بعد از 10 تا 12 سال در مسیری که تعهدات خود را نسبت به شهرداری در حمل و نقل عمومی پرداخت نمی‌کرد اکنون این موضوع در حال حل شدن است.

وی گفت: طی توافق وزیر کشور با مجموعه ارائه خدمت در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بنا شده از 3600 دستگاه که با تهاتر نفت در حال وارد کردن است و برای کل شهرها در نظر گرفته شده سهم تهران 1200 مورد باشد.

شهردار تهران گفت:‌اقدام دیگر دولت و خبر خوب در این زمینه اینکه سهم هزار دستگاه اورهال اتوبوس و بازسازی را قرار است به 2 هزار مورد برسانند و این کمک و اقدام بزرگی است و  با مجموعه اقدامات دیگر عملاً بیش از 3675 اتوبوس به مجموعه اتوبوس‌های فعال افزوده می‌شود.

زاکانی گفت: مسیر ثانویه دیگری نیز در حال پیگیری داریم که شامل بکارگیری اتوبوس‌های برقی و تغییر ریل از دیزلی و گازی به سمت برقی شدن است و انشاءالله قرارداد 50 دستگاه اتوبوس برقی به زودی انجام می‌گیرد.

وی اعلام کرد: با 16 شرکت خصوصی قرار است تفاهم‌هایی را در این زمینه داشته باشیم و ان‌شاءالله گام به گام به سمت رضایت‌مندی هر چه بیشتر مردم و افزایش بهره‌مندی آنها از حمل و نقل عمومی را خواهیم داشت که شروع این حرکت از اتوبوسرانی آغاز شده است.

ادامه دارد..

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول