اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تولید دستگاهی دانش‌بنیان برای شناخت اختلالات بدن حین خواب

با حمایت مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا، فناوران داخلی دستگاهی را تولید کرده‌اند که برای بهبود خواب و رصد شرایط حیاتی بدن در حین خواب قابل استفاده است.

تولید دستگاهی دانش‌بنیان برای شناخت اختلالات بدن حین خواب

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دستگاه که توسط شرکت طراحی نگاراندیشگان تولید و به بازار عرضه شده، یک دستگاه پلی سومنوگرافی است که با تست چندپارامتری، عملکرد تعدادی از ارگان ‌ها و سیستم‌ های بدن را در خواب ضبط می ‌کند.

 

تست بدن حین خواب

این تست که متداول ترین آزمایش در مراکز اختلالات خواب به حساب می ­آید، شامل نوار مغز، نوار قلب، نوار عضله، نوار چشم، جریان هوای تنفسی، تلاش تنفسی و درصد اشباع اکسیژن خون است.

همچنین این تست برای تشخیص بسیاری از اختلالات خواب استاندارد و طلایی محسوب می ‌شود که از جمله آنها می توان به سندرم آپنه خواب انسدادی، سندرم آپنه خواب مرکزی، نارکولپسی، تشخیص اختلال‌ های خواب مانند بی خوابی، پرخوابی، تشخیص اختلال های تشنج، میگرن و سایر سردردهای عروقی و نیز اختلال افسردگی ماژور اشاره کرد.

از داده‌های پلی سومنوگرافی می‌ توان اطلاعات زیادی به دست آورد که شامل میزان تاخیر خواب، مراحل خواب، کیفیت خواب، بی نظمی ‌های تنفسی مانند آپنه و هایپوپنه است.

 

تشخیص ناهنجاری های خواب

مطالعات خواب، تشخیص اختلال های خواب مانند بی خوابی، پرخوابی، قطع تنفس در خواب، تشخیص ناهنجاری های ریتم قلبی، وضعیت بدن و الگوی حرکت طی خواب، تشخیص اختلال های تشنج وابسته به خواب، تحقیقات بررسی علل بروز سردردهای میگرنی و عصبی از جمله کاربردهای این دستگاه است.

این محصول ایران ساخت که با حمایت مرکز راهبردی فناوری‌های همگرا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تولید رسیده، ضمن صرفه جویی ارزی با عدم­ ورود نمونه های مشابه خارجی، با استقبال خوبی از جانب جامعه متخصصین نورولوژی و محققان اختلالات خواب مواجه شده است.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول