اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

ویدئو| فریب‌های مجازی را بشناسیم

تشخیص صداقت افراد در فضای مجازی کار بسیار دشواری است. چراکه افراد می‌توانند به‌راحتی در این فضا هویت واقعی خود را مخفی کرده و با هویت‌های جعلی با شما ارتباط بگیرند.

ویدئو| فریب‌های مجازی را بشناسیم

گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس،تشخیص صداقت افراد در فضای مجازی کار بسیار دشواری است. چراکه افراد می‌توانند به‌راحتی در این فضا هویت واقعی خود را مخفی کرده و با هویت‌های جعلی با شما ارتباط بگیرند. به همین دلیل است که کارشناسان سواد رسانه‌ای به‌طور دائم گوشزد می‌کنند خود را به الفبای حضور در شبکه‌های اجتماعی مجهز کنید تا بازیچه دست افراد سودجو نشوید. بهتر است کودکان و نوجوانان بدون همراهی والدین و اطلاع آن‌ها دوستان اینترنتی انتخاب نکنند و با آن‌ها ارتباط نداشته باشند. برخی افراد به دلیل پنهان بودن هویت واقعی‌شان در این فضا، با دروغ‌گویی و دروغ‌پراکنی از افراد ساده که بدون اطلاع و آگاهی وارد این فضا شده‌اند کلاهبرداری می‌کنند. با مشاهده چند نشانه باید دقت خود را در فضای مجازی بیشتر کنیم. در مواقعی که فرد خود را در موقعیت‌های اجتماعی بسیار عالی معرفی می‌کند. در مواردی که فرد، شما را به موقعیت‌های خارق‌العاده مانند پولدار شدن، موفقیت‌های شغلی و خانوادگی دعوت می‌کند. در مواردی که فردی سعی می‌کند خود را شخصی بسیار قابل اعتماد به شما معرفی کند. در مواردی که از شما درخواست‌های نامتعارف مانند دریافت اطلاعات بانکی یا دریافت اطلاعات خصوصی دارند. بهتر است برای پیشگیری از زیان در فضای مجازی سواد رسانه‌ای خود را افزایش دهیم.

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول