اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد

وزارت خارجه روسیه با محکوم کردن سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق، بر آمادگی خود برای تقویت تعامل عملی با شرکای عراقی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

مسکو سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از واکنش‌های گسترده مقامات کشورهای مختلف به سوءقصد علیه جان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، دولت روسیه نیز این اقدام را محکوم کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (دوشنبه) گفت مسکو شدیداً سوءقصد به جان نخست وزیر عراق را محکوم می‌کند و این حمله تروریستی با هدف تضعیف امنیت و ثبات در عراق انجام شد.

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، زاخارووا طی بیانیه در این‌باره توضیح داد: «ما این حمله تروریستی که با هدف تضعیف امنیت و ثبات در کشور دوست، عراق انجام شد، را به شدت محکوم می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، در این بیانیه آمده است که مسکو بر آمادگی خود برای تقویت تعامل عملی با شرکای عراقی در مبارزه با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن تاکید می‌کند و بر اهمیت تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای مقابله موثر و سازش‌ناپذیر با تروریسم تاکید دارد.

وی تاکید کرد: «در این زمان دشوار برای عراق، ما از نیروهای سیاسی پیشرو این کشور می‌خواهیم که خویشتن‌داری نشان دهند و به دنبال راهکارهای قابل قبول دوجانبه برای مشکلات سیاسی داخلی که پس از انتخابات ۱۰ اکتبر تشدید شده است، باشند».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین افزود: «مسکو انتظار دارد عراق در اسرع وقت به توافقی بر سر تشکیل یک دولت توانمند جدید دست یابد که به حمایت همه احزاب سیاسی اصلی و گروه‌های قومی-مذهبی در عراق متکی باشد».

بامداد یکشنبه بود که رسانه‌های عراقی گزارش دادند در پی سوءقصد به جان نخست‌وزیر این کشور در منطقه سبز بغداد، صدای انفجار و تیراندازی شنیده شد اما نخست‌وزیر از این حمله جان به‌در برده است. (جزئیات بیشتر)

الکاظمی نیز به فاصله کوتاهی پس از انتشار این خبر در توییتی ضمن تاکید برسلامتی خود همگان را به حفظ آرامش و خویشتنداری دعوت کرد.

تحولات پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و اعتراض گروهی از مردم این کشور به نتایج آن، به ویژه رخدادهای خونین جمعه گذشته در بغداد از جمله موضوعاتی است که موضوع حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این کشور را مشکوک و قابل تامل بیشتری می‌نماید.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول