اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دیدار وزرای خارجه آمریکا و مصر برای آغاز گفت‌وگوهای راهبردی دو کشور

وزرای خارجه آمریکا و مصر طی نشست آغاز گفت‌وگوهای راهبردی دو کشور، ضمن تاکید بر راه‌های افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی و امنیتی، این دیدار را فرصتی برای پیشبرد هر یک از این زمینه‌های همکاری دانستند.

دیدار وزرای خارجه آمریکا و مصر برای آغاز گفت‌وگوهای راهبردی دو کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه با «سامح شکری» همتای مصری خود در واشنگتن دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: «آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و سامح شکری وزیر امور خارجه مصر، گفت‌وگوی راهبردی ایالات متحده و مصر را افتتاح کردند، که اولین گفت‌وگوی دوجانبه از سال ۲۰۱۵ است».

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه گفت که بلینکن و شکری از این فرصت پیش‌آمده برای تعمیق مشارکت قوی بین دو کشور استقبال کردند.

در این بیانیه آمده است: «بلینکن و شکری طی این دیدار در ابتدای گفت‌وگو در مورد مسائل بین‌المللی و منطقه ای، حقوق بشر و راه‌های افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های اقتصادی، قضایی، امنیتی، آموزشی و فرهنگی تبادل نظر کردند».

بر این اساس،‌ وزیر خارجه آمریکا همچنین از نقش مصر در حمایت از ثبات منطقه‌ای، از جمله ادامه کار برای تنش‌زدایی در نوار غزه و تلاش برای حمایت از مأموریت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی، قدردانی کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «بلینکن بر تعهد دولت آمریکا به امنیت آبی مصر تاکید کرد. وزیر خارجه آمریکا بر تعهد [جو] بایدن مبنی بر اینکه حقوق بشر در سیاست خارجی ایالات متحده نقش محوری خواهد داشت، تاکید کرد و از فرصت گفت‌وگو درباره اهداف حقوق بشری مصر استقبال کرد».

وزارت خارجه آمریکا همچنین افزود که بلینکن و شکری توافق کردند تا گفت‌وگوی راهبردی فرصتی برای پیشبرد هر یک از این زمینه‌های همکاری است و هماهنگی نزدیک در مورد این موضوعات را در آینده لازم دانستند.

بلینکن نیز طی توئیتی درباره این دیدار نوشت: «در افتتاحیه گفت‌وگوی راهبردی آمریکا و مصر با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار کردم. آمریکا عمیقاً متعهد به تقویت شراکت خود با مصر، همکاری با یکدیگر برای حمایت از ثبات منطقه‌ای و ادامه گفت‌وگوهایمان در مورد حقوق بشر است».

پیش از این نیز برخی منابع صهیونیستی گزارش داده بودند که مصر و آمریکا در حال اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری و جنبش حماس در نوار غزه برای تشکیل دولت وحدت ملی هستند. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول