اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

بورس با عزم دولت به ثبات می‌رسد/ به همه شکایت‌های سهامداران پاسخ می‌دهیم

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با عزم و اراده‌ای که در دولت و تیم اقتصادی آن است وضعیت بازار سرمایه به ثبات مهمی خواهد رسید.

بورس با عزم دولت به ثبات می‌رسد/ به همه شکایت‌های سهامداران پاسخ می‌دهیم

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مجید عشقی معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه علنی امروز صبح مجلس که به بررسی وضعیت بازار سرمایه اختصاص یافت، با بیان اینکه با عزم و اراده‌ای که در دولت است وضعیت بازار سرمایه به ثبات مهمی خواهد رسید، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های خوبی برای بهبود وضعیت و ایجاد ثبات در بازار صورت گرفته و مهمترین مأموریت ما نیز بازسازی اعتماد مخدوش شده عامه سهامداران است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتماد عمومی در یک پروسه چندین ساله تخریب شده، این اعتماد به یکباره برنمی‌گردد و کمک همه سیاست‌گذاران را برای این هدف نیاز داریم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه به رؤس مهمترین برنامه‌های خود برای ایجاد ثبات در بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاران با تأکید بر منافع بلندمدت از مهمترین برنامه‌های ما است بازار سرمایه جایی نیست که وجوه ضروری خود را به صورت یک هفته‌ای بگذاریم و سود کنیم و ببریم. روند بلندمدت شاخص بورس مشکلی ندارد اما نوسانات کوتاه‌مدت سهامداران را اذیت می‌کند که با برنامه‌ریزی درست قابل حل است.

عشقی همچنین به برنامه‌ریزی برای تأمین مالی تولید در بازار سرمایه اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه نظارت بر بازار بورس تا سال گذشته کمتر از یکصد هزار نفر فعال بورسی داشته‌ایم اما الان فعالان بورسی میلیونی هستند و در عرضه‌های اولیه مشارکت 5 تا 6 میلیون نفری را داریم، لذا حتما لازم است سامانه‌های هوشمند نظارتی ایجاد شود که در دست اقدام است.

*کوچک‌ترین تصمیم در دولت و مجلس، تأثیرش را در نوسانات بورس نشان می‌دهد

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های مدونی در رابطه با فضای مجازی و کمک گرفتن از عامه سهامداران و سرمایه‌گذاران برای نظارت بر معاملات داریم اظهار داشت:‌سازمان بورس فارغ از دیگر بخش‌های اقتصادی نیست و کوچک‌ترین تصمیمی در دولت و مجلس خودش را در نوسانات بورس نشان می‌‌دهد و قیمت‌گذاری‌های دستوری یکی از این عوامل مؤثر است.

عشقی با اشاره به موضوع امکان نقدشوندگی به عنوان یکی از مأموریت‌های بورس گفت: امروز سهامداران در صف خرید و فروش معطل نمی‌شوند و ظرف یکی دو روز امکان خرید و فروش سهام دارند. همچنین در حال حاضر در عرضه‌های اولیه هیچ شرکتی بدون بازارگردانی و امکان نقدشوندگی پذیرش نمی‌شود و در خصوص اوراق خزانه‌ای که دولت منتشر می‌کند نیز در حال حاضر تقریبا 5 درصد بازار سهام ما ناشی از اوراق بدهی است که اگر بزرگ و قابل اعتنا باشد، حتی بخش خصوصی هم می‌تواند از فرصت‌های بزرگ بورس برای سرمایه‌گذاری بهتر استفاده کند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از تشکیل کمیته کاری مشترک بورس با بانک مرکزی خبر داد و در خصوص موضوع شفافیت و پاسخگویی نیز گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا ماه‌های آینده به تمام شکایت‌های سرمایه‌گذاران پاسخ مناسب بدهیم.

وی همچنین تسهیل صدور مجوزهای کارگزاری و شرکت‌های تأمین مالی سرمایه‌گذاری و دیگر نهادهای مالی را از دیگر برنامه‌های سازمان بورس اعلام کرد و گفت: با تسهیل صدور این مجوزها خدمات بهتری به مردم ارائه می‌شود.

عشقی خاطرنشان کرد:‌بر اساس گزارش‌های گرفته شده، سودآوری امسال شرکت‌ها حداقل 70 درصد رشد کرده و نگرانی از وضعیت بنیادین شرکت‌ها نداریم .

* حقوقی‌ها به دنبال به هم ریختن بازار سرمایه نیستند

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین در خصوص وضعیت شرکت‌های حقوقی در بازار سرمایه نیز عنوان کرد:‌ بخش عمده تملک بازار در این‌هاست و لذا منطقی نیست که بخواهند بازار را به هم بریزند چرا که سرمایه خودشان از بین می‌رود.

وی در پایان خواستار کمک مجلس برای تصویب قانون بازار اوراق بهادار شد و خاطرنشان کرد: یکسری خلاء‌های قانونی هم در حوزه تخلفات یا ساز و کار پرداخت سود داریم که نیازمند کمک مجلس هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول