اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همنوایی رئیس حزب دروزی لبنان با سعودی‌ها؛ قرداحی باید استعفا کند

در پی ادامه فشارها، رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» لبنان هم وارد گود سعودی‌ها شد و گفت، برون‌رفت از وضعیت فعلی لبنان با استعفای وزیر اطلاع‌رسانی آغاز می‌‎شود.

همنوایی رئیس حزب دروزی لبنان با سعودی‌ها؛ قرداحی باید استعفا کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» (سوسیالیست ترقی خواه) در گفت‌وگویی با شبکه «ام تی وی» لبنان گفت، تنها راه حل بحران فعلی میان بیروت و عربستان سعودی و برخی کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس استعفای «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان است.

بر اساس این گزارش، وی ضمن اتهام‌زنی به جنبش حزب‌الله، تصریح کرد: برون رفت فوری، استعفای جرج قرداحی و سپس عذرخواهی از (کشورهای) خلیج (فارس) است نه بالعکس.

وی در ادامه گفت: موضع "میشل عون" رئیس‌جمهور در قبال بحران دیپلماتیک فعلی کجاست؟

جنبلاط سپس موضع «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان درباره بحران فعلی را عالی خواند.

اخیرا مصاحبه‌ای از قرداحی در رسانه‌های لبنانی منتشر شد که مربوط به پیش از انتصاب وی در منصب وزارت است و وی در این مصاحبه در پاسخ به سوالی درباره تحولات جاری در یمن می‌گوید که «تجاوز وحشیانه به یمن باید متوقف شود. آن‌چه که یمنی‌ها انجام می‌دهند، حقوق قانونی آن‌ها در دفاع از خود است و من پایداری مردم یمن در قبال این تجاوز را ارج می‌نهم».

عربستان سعودی در واکنش به این اظهارات سفیر خود از لبنان را فراخوانده و از  سفیر لبنان نیز خواست تا ریاض را ترک کند. بحرین، امارات و کویت نیز در اقدامی مشابه از سفیر لبنان خواستند تا این کشورها را ترک کند.

در همین ارتباط، «حسام زکی» معاون دبیر کل اتحادیه عرب در سفر به لبنان با مقامات مختلف در این کشور دیدار کرد.

المیادین به نقل از منابع دولت لبنان اعلام کرد که معاون دبیر کل اتحادیه عرب در دیدار با مقامات لبنانی درخواست برکناری قرداحی را به عنوان مقدمه راه حل بحران با عربستان سعودی مطرح کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول