اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

معاون عملیات ارتش: گنبد آهنینی برای پهپادهای ایرانی وجود ندارد/ دشمنان پیام خاص رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ را دریافت کردند

معاون عملیات ارتش و سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ گفت: چیزی به اسم گنبدهای آهنین به‌ عنوان عوامل بازدارنده برای پهپادهای ما وجود ندارد و این پهپادها به‌راحتی می‌توانند از این سامانه‌ها عبور کنند.

معاون عملیات ارتش: گنبد آهنینی برای پهپادهای ایرانی وجود ندارد/ دشمنان پیام خاص رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ را دریافت کردند

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، در شرایطی که دیپلماسی ایران تا هفته‌های آتی به‌طور رسمی وارد روند مذاکرات برای رفع تحریم‌های ظالمانه خواهد شد، نمایش اقتدار نظامی در ابعاد گسترده می‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده برای کشورمان محسوب شود و دست تیم دیپلماتیک برای مذاکره را باز بگذارد. برگزاری رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ازسوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که امروز به پایان رسید، در همین راستا تفسیر می‌شود.
 


مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش ذوالفقار۱۴۰۰ روز یکشنبه ۱۶آبان آغاز شد و امروز(سه‌شنبه) با اجرای سریال‌ها و سناریوهای نظامی مختلف در منطقه عملیاتی با وسعتی بیش از یک‌میلیون مترمربع به پایان رسید. رزمایش‌ها از اهمیت بسیار بالایی در ارتقای توان نیروهای نظامی برخوردار هستند و یک اقدام تاکتیکی- عملیاتی است که برای حفظ و ارتقای آمادگی رزمی و جلوگیری از غافلگیری راهبردی اجرا می‌شود.

رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ یک رزمایش مشترک میان چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و برگزاری رزمایش‌هایی از این دست ترکیب توان و قدرت توپخانه‌های نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی پدافند در پشتیبانی آتش از نیروهای عمل‌کننده، افزایش حجم آتش و قدرت تخریب آن‌ها در مقابله با دشمن را در پی داشته و موجب هماهنگی بیش‌ازپیش نیروها در مقابله با دشمنان شود.
 


در همین زمینه روزنامه صبح نو گفت‌وگویی با امیر دریادار سیدمحمد موسوی، معاون عملیات ارتش و سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰ انجام داده است که بخش‌های مهم آن را در ادامه از نظر خواهید گذراند.

رزمایش مشترک ذوالفقار۱۴۰۰؛ نشان‌دهنده آمادگی و توانمندی نیروهای مسلح

- در مقطع کنونی با توجه به فشارها و تحریم‌هایی که ازسوی کشورهای بیگانه علیه جمهوری اسلامی ایران برقرار است اجرای رزمایشی با این گستردگی، وسعت و تنوع سامانه‌ها و نیروهای درگیر، نشان از آمادگی و توانمندی نیروهای مسلح نیروهای مسلح به‌ویژه ارتش و بی‌تاثیری تحریم‌ها بر ارتقای توان رزم و بازدارندگی ارتش دارد.

- در این رزمایش انواع سامانه‌های تولید بومی با قابلیت‌های بسیار بالا و اثرگذاری‌های راهبردی مورداستفاده و بهره‌برداری قرار گرفت.

- انجام کار مشترک با نیروهای چهارگانه و هدایت این تمرین‌ها از طریق ستاد ارتش، قدرت بازدارندگی و آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حراست و پاسداری از حدود و ثغور میهن اسلامی را به نمایش گذاشت.

دشمنان پیام خاص این رزمایش را دریافت کردند

- هم دشمنان پیام خاص این رزمایش را دریافت کردند و هم هموطنان و دوستان ما از قدرت بالای دفاعی ما خشنود خواهند شد.

- امروز جمهوری اسلامی ایران در ناوگان زیردریایی و موشکی(در حوزه دریا) از توانمندی خوبی برخوردار است. جمهوری اسلامی ایران با حضور مستمر در پهنه آب‌های بین‌المللی و آزاد، نشان داده که در دفاع از منافع، خطوط مواصلاتی و ناوگان تجاری و نفتکش خود آمادگی کامل دارد و اجازه نمی‌دهد که کوچک‌ترین مانعی برای این مقولات پیش بیاید.

محدودیتی برای دسترسی به اهداف دورتر نداریم

- در این رزمایش انواع سامانه‌های موشکی که تولید داخل بودند، مورداستفاده قرار گرفتند. این سامانه‌ها در اختیار نیروی دریایی ارتش قرار داشتند که در سنوات گذشته، کارایی آن‌ها به اثبات رسیده بود.

- خوشبختانه امروز توان پهپادی بسیار خوبی در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ پهپادهایی که برد آن‌ها به‌مراتب بیشتر از سامانه‌های موشکی است و ازاین‌جهت، محدودیتی برای دسترسی به اهداف دورتر و حتی فواصل بالاتر از دوهزار کیلومتر نداریم.

- در این رزمایش از این پهپادها استفاده کردیم و هموطنان ما در تصاویری که منتشر شد، میزان دقت آن‌ها را به‌وضوح مشاهده کردند.

 گنبد آهنینی برای پهپادهای ایرانی وجود ندارد

- این پهپادها قادر هستند به‌راحتی از لایه‌های پدافندی و دفاعی دشمن عبور کنند.

- درواقع چیزی به اسم گنبدهای آهنین به‌عنوان عوامل بازدارنده برای پهپادهای ما وجود ندارد و این پهپادها به‌راحتی می‌توانند از این سامانه‌ها عبور کنند و اهداف موردنظر خود را مورد اصابت قرار می‌دهند.

- صفر تا صد توانایی این پهپادها ازسوی متخصصان داخلی تهیه شده است و امروز در اختیار نیروهای چهارگانه ارتش قرار دارد.

توان لازم برای تامین امنیت مسیرهای تجاری کشور را داریم

- هرجایی که بخواهد اقتصاد شکوفا شود و صادرات و واردات جریان داشته باشد که بخش عمده صادرات و واردات ما از طریق دریاهاست- نیازمند امنیت پایدار و مستمر است؛ بروز ناامنی برای مسیرهای تردد تجاری مشکلاتی ایجاد می‌کند که خوشبختانه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در طی این مدت نشان داده که توان لازم برای تامین امنیت مسیرهای تجاری کشور دارد.

- حتی اگر ناوگان کشورهای دیگر مورد تعرض قرار بگیرند، موردحمایت نیروی دریایی راهبردی ارتش قرار می‌گیرند و قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول