اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

راه‌اندازی ششمین کارخانه نوآوری کشور در گلستان با حضور «سورنا ستاری»

کارخانه نوآوری و فناوری گرگان با حضور سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» افتتاح شد.

راه‌اندازی ششمین کارخانه نوآوری کشور در گلستان با حضور «سورنا ستاری»

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کارخانه نوآوری و فناوری گرگان با حضور سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» افتتاح شد.

کارخانه نوآوری شهرستان گرگان که به عنوان «ششمین کارخانه نوآوری کشور» محسوب می‌شود و فاز یک این پروژه امروز با حضور سورنا ستاری « معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور» افتتاح شد.

کارخانه نوآوری گرگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و این کارخانه تاثیر بسیار زیادی بر زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان گلستان دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان در حاشیه مراسم افتتاح کارخانه نوآوری و فناوری گرگان در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین پروژه حوزه فناوری که با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد فاز یک کارخانه نوآوری گرگان است که مراحل تجهیز، نوآوری و استقرار تیم‌ها در مساحت ۵۰۰ هزار مترمربع انجام شده است.

مهدی غفاری تصریح کرد: کارخانه نوآوری گرگان برای حدود ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است و اشتغال ایجاد شده برای جوانان کمتر از ۳۵ سال است و درصد قابل‌توجهی از آنها زیر ۳۰ سال هستند.

به گزارش فارس، عوامل مختلفی برای راه‌اندازی استارتاپ‌ها در کارخانه نوآوری گرگان مستقر هستند از جمله استارتاپ‌های پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری که به عنوان تامین‌کننده مالی در این کارخانه مستقر است.

دفتر تجاری‌سازی و مالکیت فکری معنوی برای ارائه خدمات در کارخانه نوآوری شهرستان گرگان مستقر است همچنین دفتر حقوقی و سه شتاب‌‌دهنده ملی و استانی به نام‌های «علی‌بابا»، «بهقان شیمی» و «اینومکث» برای انجام فرایند شتاب‌دهی استارتاپ‌ها در این کارخانه مستقر هستند.

مجموعه لازم برای راه‌اندازی کسب و کارها در این کارخانه به صورت متمرکز وجود دارد و می‌تواند باعث رشد هرچه بهتر استارتاپ‌ها شود.‌د

از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به گلستان می‌توان به افتتاح «خانه خلاق و نوآوری تقوی» و یا «خانه خلاق گرگان» که در فضای بافت قدیم شهرستان گرگان صورت می‌گیرد اشاره کرد «خانه خلاق گرگان» مساحتی حدود یک‌هزار مترمربع را داراست.

افتتاح «سالن مرکز نوآوری سلامت و فرهنگ» دانشگاه علوم‌پزشکی گلستان با مساحتی قریب به یک‌هزار مترمربع واقع در ابتدای جاده شصت‌کلاته این شهرستان از جمله برنامه‌های سفر یکروزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به گلستان است که با افتتاح این پروژه‌ها تاحدی مشکل زیرساخت استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق در استان گلستان مرتفع می‌شود.

بازدید از «مزرعه خلاق و نوآوری گردشگری» واقع در جاده توسکستان استان گلستان، افتتاح خط تولید پایلوت «لبنیات مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی» در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گلستان و برگزاری جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید در استانداری گلستان از جمله برنامه‌های معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سفر یکروزه خود به استان گلستان است.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول