اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تحویل یک سنجاب ایرانی به اداره حفاظت محیط زیست سنندج

مدیرکل محیط زیست استان کردستان گفت: طاها قادری پسر خرد سال اهل سنندج یک بچه سنجاب ایرانی را از دلالان و سودجویان حیات وحش خریداری و بعد از هفت ماه تغذیه و مراقبت از آن این سنجاب را برای رهاسازی در زیستگاه‌های مناسب به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج تحویل داد.

تحویل یک سنجاب ایرانی به اداره حفاظت محیط زیست  سنندج

فریبا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد:‌  طاها قادری پسر خرد سال اهل سنندج یک بچه سنجاب ایرانی را  از دلالان و سودجویان حیات وحش خریداری  و بعد از هفت ماه تغذیه و مراقبت از آن این سنجاب را برای رهاسازی در زیستگاه‌های مناسب به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج تحویل داد.

وی افزود: پس از بررسی‌های بالینی توسط دامپزشک و با توجه به شرایط مطلوب و اطمینان از سلامتی کامل، سنجاب در زیستگاه‌های مناسب در جنگل‌های بلوط رهاسازی و دوباره به دامان طبیعت باز گردانده می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان با تشکر و قدردانی از تفکر و دیدگاه زیست محیطی این نوجوان و خانواده‌ وی، خاطرنشان کرد: این نخستین بار نیست که یک دوستدار محیط زیست با هزینه‌های شخصی در حفظ و نگهداشت حیات وحش و محیط زیست در استان کردستان کوشش و تلاش کرده است، بلکه بارها این حرکت فرهنگی تکرار شده است و  مردم استان کردستان همیشه از فرهنگ والای حمایت زیست محیطی و مهربانی با طبیعت شهره بوده‌اند و هر روز به تعداد دوستداران و همیاران محیط زیست  در این استان افزوده می‌شود.

کشف 2  قطعه کبک وحشی از منزل مسکونی شکارچی در کامیاران 

وی همچین از کشف 2  قطعه کبک وحشی از منزل مسکونی شکارچی در کامیاران خبر داد و افزود: با هماهنگی مراجع قضایی طی حکم تفتیش از یک خانه در شهرستان کامیاران تعداد 2 قطعه کبک وحشی کشف و ضبط شد.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان تصریح کردستان افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی مبنی بر نگهداری غیر مجاز پرندگان وحشی در خانه، مأموران یگان حفاظت موضوع را در دستور کار قرار داده و پس از صحت موضوع و اطمینان کامل، طی هماهنگی با دادستان شهرستان کامیاران حکم ورود به منزل  این متخلف از مراجع قضایی گرفته شد.

رضایی ادامه داد: مأموران طی بازرسی و تفتیش  2 قطعه کبک، 5 عدد قفس چوبی و دام زنده گیری پرندگان را کشف و ضبط کردند.

وی با اشاره به اینکه با هرگونه تخلف زیست محیطی برابر قانون برخورد خواهد شد، اظهار داشت: پرونده تخلف  پس از تنظیم، توسط واحد حقوقی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

مدیرکل محیط زیست استان کردستان افزود: کبک ها بعد از تیمارداری و اطمینان دامپزشک متخصص، در زیستگاه های کامیاران به دامان طبیعت باز خواهند گشت.

اهدای500 کیلو علوفه به سایت تکثیر و پرورش وحوش بیجار

رضایی از اهدای نیم تن علوفه به سایت نگهداری حیات وحش توسط یک کشاورز خیر این شهرستان خبر داد و گفت: مشارکت‌های مردمی برای حفاظت همه جانبه از محیط زیست اقدامی خداپسندانه است که در سال‌های اخیر برای حمایت از حیات وحش از طرف دوست داران محیط زیست شهرستان بیشتر به چشم می‌خورد. 

مدیرکل محیط زیست استان کردستان تصریح کرد: کشاورز خیر خودجوش و با میل و علاقه خود تحویل ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیجار  داده است که در زمستان سال جاری به منظور تغدیه حیات وحش توزیع شود.

رضایی درپایان افزود: امیدواریم با تغییر نگرش، مشارکت عمومی و ایجاد همدلی همه مردم و مسئولین  بتوانیم گام های مثبت و موثری در راستای تحقق اهداف زیست محیطی شهرستان برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس؛ سنجاب ایرانی یا سنجاب قفقازی با نام علمیSciurus anomalus؛ نوعی سنجاب است که در جنگل‌های پهن‌برگ قفقاز، آناتولی، زاگرس و مدیترانه شرقی زندگی می‌کند.

سنجاب ایرانی دارای پوشش خارجی به رنگ طلایی نارنجی تا قرمز مایل به قهوه‌ای، چشمان درشت، دسته موی به نسبت بلند روی گوش ها، دم پرمو و دندان‌های پیش به رنگ زرد نارنجی است.

سنجاب‌ها با مخفی کردن بذر درختان بلوط یکی از پستانداران بسیار مفید برای پایداری درختان جنگل‌های بلوط زاگرس و ادامه حیات آنها هستند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول