اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

فارس من| پاسخ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به اساتید حق‌التدریس: در اولویت استخدام قرار می‌گیرید

در پی درخواست کاربران سامانه فارس من مبنی بر استخدام اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ا‌ی، رئیس این دانشگاه تاکید کرد که در صورت شرکت این اساتید در فراخوان جذب، در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

فارس من| پاسخ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای به اساتید حق‌التدریس: در اولویت استخدام قرار می‌گیرید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، کاربران سامانه فارس من خواستار « جذب اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ا‌ی » شدند، بر این اساس خبرنگار فارس با مراد مصائب‌زاده سردبیر این خبر گفت‌وگو کرد. وی با تاکید بر اینکه اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای از حق بیمه برخوردار نیستند و این در حالی است که سال‌هاست در این دانشگاه تدریس می‌کنند، گفت: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای بارها اعلام کرده است که این دانشگاه چندین هزار استاد هیئت علمی نیاز دارد درحالیکه همچنان از اساتید حق التدریس بهره می‌گیرد، جا دارد که برای جذب هیئت علمی از اساتیدی استفاده شود که سال‌ها سابقه تدریس در این دانشگاه را دارند.

وی با بیان اینکه شاخص استاندارد نسبت استاد هیئت علمی به دانشجو عددی برابر ۱۸۱ است، گفت: متأسفانه شاخص استاندارد نسبت استاد هیئت علمی به دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کمتر از ۱۵۰۱ است، یعنی به ازای هر ۱۵۰ دانشجو فقط یک استاد وجود دارد، که این موضوع ضرورت ساماندهی اساتید حق التدریس این دانشگاه را روشن می‌کند. 

  مصائب‌زاده خاطرنشان کرد: تمام اساتیدی که تا قبل از سال ۱۳۹۰ در دانشگاه فنی حرفه‌ای تدریس می‌کردند، استخدام شدند اما اساتیدی که بعد از آن تاریخ جذب شدند، سال‌هاست که بلاتکلیف هستند و حتی از حق بیمه هم بهره‌مند نیستند و جا دارد که مسئولان تدبیری در این زمینه بیاندیشند.

* سالانه ۴۰ تا ۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب می‌شوند

خبرنگار فارس در پی پیگیری این درخواست با ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت‌وگو کرد، صالحی عمران با اشاره به آمار ۱۸ هزار نفری اساتید حق‌التدریس این دانشگاه، گفت: هر ساله در زمان جذب اساتید، دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز درخواست جذب اعضای هیئت علمی جدید را مطرح و به طور متوسط بین ۴۰ تا ۵۰ نفر نیز سهمیه جذب دریافت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: روند جذب و استخدام اعضای هیئت علمی دانشگاه فنی و حرفه‌ای از سال ۱۳۹۱ به این طرف توسط وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری در موعد مقرر صورت می‌پذیرد و اساتید حق‌التدریس این دانشگاه نیز می‌توانند برای استخدام در این روند شرکت کنند.

صالحی عمران تاکید کرد که در صورت شرکت اساتید حق‌التدریس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در پروسه جذب وزارت علوم، برای این افراد اولویت درنظر می‌گیریم و در اولویت جذب هیئت علمی قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مباحث و منابع درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای به روز است و در حال تغییر، لذا این دانشگاه همیشه نیازمند اساتید حق‌التدریس است.

پیام تیرانداز

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول