اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مسؤولان سوریه برای پذیرش زائران ایرانی اعلام آمادگی کردند

رئیس سازمان حج و زیارت که به دمشق سفر کرده است، با مسؤولان سوری دیدار و برای برقراری سفر سوریه مذاکره کرد. آنها نیز از آمادگی این کشور به منظور پذیرایی از زوار ایرانی پس از امضای تفاهم‌نامه بین دو کشور خبر دادند.

مسؤولان سوریه برای پذیرش زائران ایرانی اعلام آمادگی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت که شامگاه یکشنبه ۱۶ آبان ماه در رأس هیاتی به منظور پیگیری و فراهم‌سازی مقدمات برقراری مجدد سفر زیارتی سوریه عازم دمشق شد، دوشنبه با مهدی سبحانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ابراز امیدواری کرد: طی این سفر با توجه به همکاری و رایزنی‌های صورت گرفته تفاهم‌نامه مربوطه در این راستا به امضای دو طرف رسیده و زمینه حضور زائران ایرانی در سوریه و زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) فراهم شود.

رشیدیان با بیان اینکه سازمان حج و زیارت متولی قانونی موضوع زیارت و سفرهای زیارتی است، تاکید کرد: تلاش‌ها برای از سرگیری اعزام زائران متناسب با تمهیدات انجام شده به ویژه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دست انجام است.

رئیس سازمان حج و زیارت در این سفر با محمد عبدالستار السید، وزیر اوقاف سوریه نیز دیدار کرد. وزیر اوقاف سوریه در این دیدار ضمن خیر مقدم به رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: تمام امکانات لازم در این رابطه مهیاست و نکات لازم برای از سرگیری اعزام ها به وزرای گردشگری، بهداشت و کشور اعلام شده و امیدواریم شاهد از سرگیری سفرهای زیارتی متناسب با شرایط باشیم.

وی هم در این دیدار به پیوندهای دو کشور و علاقه مردم ایران برای زیارت حرم مطهر حضرت زینب (ص) و نیز حضرت رقیه (س) اشاره کرد و گفت : قطعا موضوع سلامت، امنیت، عزت و کرامت زائران ایرانی جزو شاخص‌های اصلی برای این سفر است که در مذاکرات و تفاهم فی مابین مورد توجه خواهد بود.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین به تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای زیارتی اشاره کرد و گفت: این پروتکل‌ها نیز با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت حفظ سلامت زائران و نیز مردم ،مورد توجه جدی ما قرار دارد.

همچنین رشیدیان در این سفر با محمد رامی رامتینی، وزیر سیاحه و گردشگری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس سازمان حج و زیارت در این دیدار با اشاره به واکسیناسیون علیه کرونا و کاهش مبتلایان و اقدامات صورت گرفته برای برقراری مجدد سفرهای زیارتی، افزود: از حدود ۲ هفته قبل مقدمات اعزام زائران ایرانی به عراق را فراهم کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد که از سرگیری اعزام زائران ایرانی به سوریه و زیارت حرم‌های مطهر حضرت زینب و رقیه سلام الله علیها نیز با گفت‌وگوهای دو جانبه اجرایی شود و گفت: تسهیل شرایط برقراری مجدد این سفرهای زیارتی محور مورد پیگیری و جمع بندی نهایی در جریان این سفر است و به طور قطع بعد از تعطیلی چند ساله این سفرها راه اندازی دوباره آن با مشکلاتی همراه خواهد بود که زمینه سازی و همکاری بین ما و شما می‌تواند این مسائل را به حداقل رسانده سفرهای زیارتی سوریه دوباره برقرار شود.

رشیدیان با اشاره به تدوین پروتکل‌های بهداشتی برای سفرهای زیارتی گفت: پروتکل‌های بهداشتی پیش از این در همه زمینه‌ها همچون اعزام، تغذیه و تدارکات، نقل و .. تدوین و ارسال شده که امیدواریم با توجه به اقدامات اولیه و نیز گسترش واکسیناسیون و بر اساس اهتمام به سلامت و امنیت و عزت زائران ایرانی این سفرها اجرایی شود.

وزیر سیاحه و گردشگری سوریه نیز ضمن خیر مقدم به رییس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه گفت: ما نیز آمادگی کامل داریم تا بتوانیم بر اساس امضای توافقنامه میان دو طرف، زمینه حضور زائران ایرانی در کشور سوریه را فراهم کنیم.

محمد رامی رامتینی افزود: به طور قطع حضور زائران ایرانی در سوریه کمک به سزایی در ارتقا روابط فرهنگی و نیز اقتصادی بین دو کشور و ملت خواهد بود. ما با تمام توان آماده هستیم تا از زائران ایرانی پذیرایی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول