اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ادعای گانتز: اجازه نمی‌دهیم توازن نظامی ما با حزب‌الله برهم‌خورد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعتراف غیرمستقیم به برتری نظامی و تسلیحاتی ایران، مدعی شد که تل‌آویو اجازه برهم خوردن توازن نظامی‌اش با حزب‌الله یا دیگر گروه‌های مقاومت را نمی‌دهد.

ادعای گانتز: اجازه نمی‌دهیم توازن نظامی ما با حزب‌الله برهم‌خورد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) بار دیگر اتهام‌زنی‌ها درخصوص ارسال تسلیحات به گروه‌های مقاومت منطقه از جمله جنبش حزب‌الله لبنان را تکرار کرد.

گانتز در مراسم افتتاح کارخانه «صنایع نظامی پیشرفته رافائل» در شلومی ادعا کرد که تل‌آویو اجازه حضور سلاح‌هایی را نخواهد داد که توازن قوا با حزب‌الله یا دیگر گروه‌های مقاومت در منطقه را برهم بزند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، وی ضمن ابراز نگرانی از ورود سلاح‌های برهم‌زننده توازن قوا بین اسرائیل و گروه‌های مقاومت در غرب آسیا، مدعی شد که این تسلیحات به منطقه آسیب می‌زند ولی تل‌آویو اجازه چنین اتفاقی را نخواهد داد.

«آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این مراسم ادعا کرد: «در سال گذشته کمپین‌ها و عملیات‌های مخفیانه‌ای در سراسر خاورمیانه انجام داده و به اقدام علیه دشمنان خود ادامه می‌دهیم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، کوخاوی در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود افزود: «ارتش اسرائیل برای رفع تهدیدها به کار خود ادامه خواهد داد و به هرگونه نقض حاکمیت، چه در نوار غزه یا شمال و چه توسط نیروهای ایرانی یا فلسطینی، با قدرت پاسخ خواهد داد».

پیش از این نیز «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ایران را یک تهدید موجودیتی برای این رژیم خواند و مدعی شد که اسرائیل برای محافظت از خود در برابر آن هر کاری لازم باشد انجام خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

مقام‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر تلاش‌ها برای اخلال در روند مذاکرات وین برای احیای برجام را شدت بخشیده‌اند و از هر تریبونی برای فضاسازی علیه برنامه هسته‌ای ایران سوء استفاده می‌کنند. بنت پیش‌تر در دیدار با رئیس‌جمهور سوئیس که یکی از اعضای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، از وی خواست علیه برنامه هسته‌ای ایران اقدام قاطع انجام دهد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌‌ای خود متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول