اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اساتید دانشگاه از ظرفیت‌های علمی خود برای رفع مشکلات استفاده کنند

قائم‌مقام سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اساتید باید از ظرفیت‌های علمی خود برای رفع مشکلات استفاده کرده و با علم خود معیشت مردم را یاری دهند.

اساتید دانشگاه از ظرفیت‌های علمی خود برای رفع مشکلات استفاده کنند

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا ابن‌الدین حمیدی قائم‌مقام سازمان بسیج اساتید کشور در «نشست هم‌اندیشی تبیین ماموریت‌ها و سیاست‌های علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج اساتید مبتنی براسناد بالادستی» به تبیین رویکرد اندیشکده‌ها و گروه‌های علمی مساله محور و کادرسازی علمی در قالب اندیشکده‌ها پرداخت و ضمن بیان گزارشی ازعملکرد آن‌ها، گفت: بر اساس سند اعتلای بسیج، اساتید بسیجی باید مرجعیت علمی زیست بوم خود را پیدا کنند این مهم از طریق راه‌اندازی اندیشکده‌ها، برگزاری کرسی‌های نقد و نظریه محقق می‌شود.

وی افزود: قرار نیست مشخصا در اندیشکده‌های بسیج اساتید کار پژوهشی صورت گیرد بلکه بسیج اساتید به سیاست‌پژوهی پرداخته و برای کسانی که سیاست‌گذاری می‌کنند راهکار ارائه می‌کند، باید خروجی این اندیشکده‌ها به فرماندار و استاندار و روسای ادارات و روسای فرهنگی و امام جمعه و... عرضه شود امروز بسیج اساتید قریب به 90 اندیشکده مساله‌محور دارد.

ابن‌الدین حمیدی با اشاره به آمادگی بسیج اساتید برای کمک به اجرای حکمرانی اسلامی عنوان کرد: پس از شناسایی مسائل، اساتید در رشته‌های مختلف تشکیل گروه می‌دهند و هر استاد بسیجی بین تخصص خود و مشکلات زیست بومش ارتباط برقرار می‌کند و باید علمش در خدمت حکمرانی باید باشد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این استادان دغدغه‌مند، استادان دغدغه‌مند دیگری را پیدا می‌کنند و ۳ گروه تشکیل یک اندیشکده را خواهد داد و پس از بررسی مسائل، نتایج حاصل و سیاست‌های راهبردی به متخصصین امر ارائه می‌گردد. البته باید توجه داشت که مسائل مطرح شده حتما مبنای علمی داشته باشد.

وی در بحث برگزاری کرسی‌های نقد نظریه گفت: فرق کرسی نظریه‌پردازی دانشگاه با کرسی‌های نقد و نظریه برگزار شده در بسیج اساتید در موضوعیت است. بسیج اساتید موضوعاتی را که مرتبط با انقلاب اسلامی است مدنظر دارد.

ابن‌الدین حمیدی تصریح کرد: باید استاد با روحیه بسیجی وارد موضوعات انقلاب شود، هر تخصصی نسبتی با انقلاب دارد. استادان باید تقاضای برگزاری کرسی کنند. نظریه‌پردازی‌های استادان می‌تواند در قالب مقالات در نشریات علمی سازمان بسیج اساتید منتشر شود.

این استاد دانشگاه در ادامه به موضوع استارت‌آپ پرداخت و افزود: اساتید باید در این حوزه نیز به میدان بیایند. استاد باید از ظرفیت‌های علمی خود برای رفع مشکلات استفاده کرده و با علمش معیشت مردم را یاری دهد.

وی گفت: تمام نیازهای استان توسط اساتید بسیجی پای کار  و طریق تشکیل گروه‌های مساله محور و برگزاری اندیشکده‌ها و انتشار مقالات در مجلات و استارت‌آپ‌ها قابل حل است و مرجعیت علمی و فکری بسیج اساتید وقتی خودش را نشان ‌دهد، این اتفاق خواهد افتاد. در این مسیر معاونت علمی، پژوهشی و فناوری بسیج کاملا با بسیج اساتید همراه و هماهنگ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول