اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

چین: آمریکا فورا اقدامات تحریک‌آمیز در تایوان را متوقف کند

سخنگوی وزارت دفاع چین روز سه‌شنبه از آمریکا خواست تا فورا اقدامات تحریک آمیز و ویرانگر در منطقه تایوان را متوقف کند.

چین: آمریکا فورا اقدامات تحریک‌آمیز در تایوان را متوقف کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «تان کیوی» سخنگوی وزارت دفاع چین به شدت از مداخله آمریکا در امور داخلی چین انتقاد کرده و اقدام تعدادی از اعضای کنگره آمریکا در سفر به تایوان با یک هواپیمای نظامی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، سخنگوی وزارت دفاع چین گفت اقدامی که آمریکا انجام داد مداخله خودسرانه در امور داخلی چین بوده که به طور خطرناکی حق حاکمیت چین را نقض کرده و تهدیدی برای صلح و ثبات در منطقه به شمار می‌آید.

وی افزود که آمریکا باید فورا اقدامات تحریک آمیز و و ویرانگر خود که به افزایش تنش‌ها در منطقه تایوان می‌شود را متوقف کند.

این مقام چینی اضافه کرد که واشنگتن باید ارسال نشانه‌های دروغین به جدایی طلبان در تایوان را پایان بخشد.

وی تاکید کرد که هیچ کسی نباید عزم ملت چین و قدرتش در دفاع از حق حاکمیت و تمامیت ارضی‌اش را نادیده بگیرد و ارتش چین همچنان در حالت آماده باش بوده و تمامی اقدامات ضروری برای نابود کردن هرگونه دخالت خارجی را اتخاذ خواهد کرد.

پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

واشنگتن با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است و پکن بارها به این مسئله اعتراض کرده است. این در حالی است که کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله خود آمریکا، تایوان را به عنوان کشور مستقل به رسمیت نمی‌شناسند.

پکن روز جمعه خبر داد که مقامات چینی ورود افرادی را که طرفدار جدایی تایوان هستند به سرزمین اصلی چین و همچنین هنگ‌کنگ و ماکائو منع می‌کنند. 

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول