اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

لزوم تلاش اساتید بسیجی برای تحقق منویات رهبر انقلاب و پیاده‌سازی بیانیه گام دوم

رئیس بسیج اساتید با اشاره به اهمیت به میدان آمدن استادان بسیجی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیاده سازی بیانیه گام دوم، گفت: اساتید دانشگاه برای ارتقاء جایگاه علمی کشور در منطقه و جهان تلاش کنند

لزوم تلاش اساتید بسیجی برای تحقق منویات رهبر انقلاب و پیاده‌سازی بیانیه گام دوم

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمدرضا مردانی رئیس بسیج اساتید کشور در نشست "هم اندیشی تبیین ماموریت ها و سیاست های علمی، پژوهشی و فناوری سازمان مبتنی بر اسناد بالادستی" بر ضرورت تقویت جهاد علمی با محوریت استادان بسیجی تاکید کرد و افزود: وقتی در میان اقشار بسیج از بسیج استادان صحبت می‌کنیم، صحبت از کسانی است که رکن اصلی فعالیتشان، علمی، پژوهشی و فناورانه است. چرا که در حقیقت این اساتید هستند که نقش محوری و پیشرانی علمی را دارند و نقش اول را در پیشرفت علمی کشور ایفا می‌کنند.

وی ادامه داد: اقشار بسیج هر یک در لایه‌هایی ظرفیت دارند و در آنچه در غالب فعالیت‌های علمی صورت می‌گیرد بسیج استادان است که باید پیشتاز باشد.

مردانی افزود: البته در این مسیر ملزوماتی نیاز است از جمله آن ایجاد بستر  و زمینه مناسب برای انجام فعالیت‌هاست، به همین دلیل است که تلاش داریم از طریق برگزاری این نشست‌ها و ارتباط و تعامل با معاونت علمی و فناوری بسیج مستضعفین و با مشارکت آقای دکتر رحیمی بستر را برای فعالیت استادان بسیجی به خصوص در استان‌ها فراهم کنیم، تا جایگاه ممتاز بسیج اساتید در ورود به حوزه‌های مختلف و میدان‌داری جهاد علمی با محوریت بسیج اساتید تقویت گردد.

وی گفت: در اینجا صحبت ما، بحث تشکیلاتی و ضرورت نقش‌آفرینی علمی استادان در راستای تحقق بیانیه گام دوم است. بنابراین انتظار می‌رود، مسئولان بسیج اساتید استان‌ها هم افزایی کنند و افراد و جریان‌های حاضر در بسیج در راستای فعالیت‌های علمی و فناورانه زمینه کارآمدی بالا را بوجود آورند.

مردانی تصریح کرد: این فعالیت‌ها می‌تواند به کمک نظام و قوای سه‌گانه بیاید. باید با این نگاه حرکت کرد و پیش رفت و ظرفیت‌ها را کنار هم قرار داد و با درنظر گرفتن اولویت‌ها در کنار سایر اقشار بسیجی، تیم‌های مشترک و گروه‌های علمی و حلقه‌های کارآمد را برای یافتن راهکارها و تهیه بسته‌های سیاستی تشکیل داد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه سخنان خود به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق سند ۱۰ ساله اعتلای بسیج و اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی کشور اشاره کرده و تاکید کرد: باید ظرفیت‌ها را کنار هم قرار داد و برای کارآمدی نظام قدم برداشت. این کارآمدی به تقویت سرمایه اجتماعی می‌انجاند. لازم است همه یگان‌ها با مدیریت واحد و نقشه راه درست حرکت کنند.

این استاد دانشگاه بیان کرد: اکنون در آستانه برنامه ۵ ساله هفتم باید تلاش کنیم بر اساس نقشه راههای تعریف شده برنامه‌های حوزه علم و فناوری را پیاده کنیم. تاهم بستر اشتغال برای تحصیل‌کردگان محصل ایجاد شود و هم بستر مشارکت برای استادان دانشگاه که فعالیت اجرایی ندارند.

مردانی سپس از ارتباط این سازمان با دستگاه‌های حاکمیتی سخن گفت و افزود: نهضت استادی بسیج به همه نهادهای اجرایی اعلام کرده که آمادگی کمک مستقیم به آنها را دارد.

رئیس سازمان بسیج اساتید همچنین تاکید کرد: باید همه این فعالیت‌ها در دل دانشگاه صورت گیرد و  کاری کنیم که دانشگاه احساس نکند که نهادی جدای از بسیج اساتید است. باید این فعالیت‌ها به‌گونه‌ای باشد که روسای دانشگاه‌ها بخواهند این فعالیت‌ها به نام بسیج اساتید در دانشگاه‌ها صورت گیرد و به آن افتخار کنند. بنابراین همپوشانی هدفمند باید بین افرادی که کار می‌کنند اتفاق بیفتد.

وی افزود: در اهداف سازمان بسیج، بسیج اساتید پیشران توسعه است و باید این یکپارچگی را در دل دانشگاه ایجاد کند تا بتواند در جهت افزایش کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و تشکیل دولت اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی نقش‌آفرین باشد.

مردانی در ادامه بر لزوم تلاش اساتید برای ارتقای جایگاه علمی کشور در منطقه و جهان اشاره کرده و اظهار امیدواری کرد تا پایان برنامه راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج، با فراهم‌سازی الزامات و ابزارها، فرایندها و ساز و کارها  شاهد موفقیت قابل قبول و خیره کننده نظام خواهیم بود.

ضرورت همکاری با معاونت علمی و فناوری و اصلاح ساختارهای سازمانی در تخصیص منابع و فرایند واگذاری تجهیزات در ایجاد تحول و ضرورت هویت بخشی به بسیج اساتید در مسیر پیشرفت‌های علمی کشور و اهمیت به میدان آمدن استادان بسیجی در تحقق منویات مقام معظم رهبری و پیاده سازی بیانیه گام دوم، همچنین تقویت جبهه جهاد علمی توسط استادان دانشگاه و چشاندن طعم شیرین خدمت به مردم و زمینه‌سازی برای ظهور مهدی موعود عج  از جمله دیگر مواردی بود که مردانی بر آن تاکید کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول