اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دولت آذربایجان از ضدیت با دین، ایران هراسی و اتکا به بیگانگان دست بردارد

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به سرنوشت کشورهایی که به بیگانگان متکی شده‌اند، گفت: دولت و رئیس‌جمهور آذربایجان باید از ضدیت با دین، ایران هراسی، دیکتاتوری و اتکا به بیگانگان دست بردارد.

دولت آذربایجان از ضدیت با دین، ایران هراسی و اتکا به بیگانگان دست بردارد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد قربانی گلشن‌آباد عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در نشست علمی بررسی تحولات منطقه قفقاز،  بیان کرد: اگرچه منطقه قفقاز از جمله کشور آذربایجان در جریان جنگ‌های ظالمانه از ایران جدا شد، اما بخشی از تمدن ایران و به تعبیری جزو «ایران فرهنگی» است.

وی تاکید کرد: جمهوری آذربایجان بعد از جمهوری اسلامی ایران، بیشترین درصد شیعیان به کل جمعیت را دارا بوده و از این زوایه، بسیار مهم است. جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که استقلال جمهوری آذربایجان را پس از فروپاشی شوروی به رسمیت شناخت و اولین سفرهای دیپلماتیک با این کشور توسط ایران بود و آقای علی اکبر ولایتی وزیر خارجه وقت ایران به این کشور سفر کرد و اولین سفر خارجی آقای ایاز مطلب‌ اف ( اولین رئیس جمهور آذربایجان) به ایران بود.

 این کارشناس ارشد مسائل سیاسی، افزود: حیدر علی اف رئیس جمهور فقید و دیگر مقامات و شخصیت‌های ملی و مذهبی آذربایجان بارها از کمک‌های مادی، معنوی، سیاسی، دیپلماتیک و نظامی دولت و ملت ایران تشکر کرده‌اند. ایران با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان در جنگ اول قره باغ، سخاوتمندانه میزبان بیش از نیم میلیون آواره و جنگ زده در داخل ایران به عنوان میهمانان عزیز و محترم بود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران در تمام سال‌های اشغال منطقه قره باغ کوهستانی، شهرها و مناطق اطراف بر اهمیت پایان دادن به این اشغال با یک سیاست مشخص تاکید کرده است.

 رئیس مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی بسیج اساتید در ادامه سخنان خود مطرح کرد: این سیاست در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال گذشته و همچنین در بیانیه مشترک چهار امام جمعه استان‌های شمال غرب ایران بار دیگر مورد تاکید قرار گرفت. متأسفانه برخی از مسئولان دولت فعلی آذربایجان اصول حسن همجواری با کشور بزرگ و قدرتمند ایران را رعایت نکرده و با لحنی نامناسب از این ادبیات استفاده می‌کنند،  امیدواریم این ادبیات نامناسب تکرار نگردد.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: آزار و اذیت و بازداشت نامشروع و غیرقانونی شخصیت‌های ملی و مذهبی آذربایجان توسط دولت آذربایجان به شدت محکوم می‌شود. مردم بزرگ و عزیز آذربایجان این ظلم ها و جنایات را تحمل نخواهند کرد چراکه به فرموده  مولا و مقتدایشان حضرت امام حسین (ع)، معتقدند خون بر شمشیر پیروز است.

قربانی یادآور شد: اگر دولتمردان کنونی آذربایجان که معلوم نیست تا چه زمانی، در قدرت خواهند بود از تاریخ دیکتاتوری و اختناق دوره کمونیست‌ها، استفاده کنند، راضی به آزار و اذیت مردان و زنان مذهبی، ملی و معنوی آذربایجان، نخواهند بود چرا که سرنوشت خفت بار کمونیست‌ها، آینده حتمی آنها نیز خواهد شد. 

وی گفت: به دولت آذربایجان و شخص آقای الهام علی اف، به عنوان یک استاد دانشگاه و برادری اهل آذربایجان پرافتخار ایران بزرگ، برادرانه و خیرخواهانه عرض می‌کنم از ضدیت با دین، ایران هراسی، رشوه خواری، فساد، دیکتاتوری و اتکا به بیگانگان، دست بردارد. بیگانگان اگر می توانستند امنیت خودشان را تضمین می کردند. صهیونیست‌های اشغالگر و طرفداران آنها، رفتنی هستند.

قربانی در پایان خطاب به علی اف گفت: تاریخ، گواه محکمی بر این مدعاست. آقای علی اف، شما تاریخ خوانده اید، تاریخ  به روشنی به این موضوع پاسخ داده  است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول