اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتحادیه اروپا: پولی بابت پناهجویان به ترکیه نمی‌دهیم

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا می‌گوید این سازمان پولی بابت میزبانی ترکیه از پناهجویان و مهاجران نمی پردازد،اما از پناهجویانی که در این کشور گرفتار شده‌اند، حمایت می‌کند.

اتحادیه اروپا: پولی بابت پناهجویان به ترکیه نمی‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم هشدارهای ترکیه درخصوص ناتوانی این کشور برای میزبانی طولانی‌تر یا در حجم بیشتر از پناهجویان غیرقانونی و جلوگیری از ورود آنها به اروپا، اتحادیه این قاره اما بر عدم پرداخت منابع مالی به این کشور تاکید دارد.

«ایلوا یوهانسون» کمیسر امور داخلی اتحادیه اروپا طی نشستی در کمیته آزادی‌های مدنی پارلمان اروپا گفت: «بگذارید شفاف‌سازی کنیم، کمیسیون اروپا پولی به دولت ترکیه نمی‌پردازد. [ولی] ما از پناهندگان سوری در ترکیه حمایت می‌کنیم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، یوهانسون پس از ارائه برنامه اقدام اتحادیه اروپا علیه ورود غیرقانونی پناهجویان به کشورهای این قاره، به سوالات قانون‌گذاران پارلمان اروپا در مورد سایر جنبه‌های مهاجرت پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به ترکیه، گفت: «ترکیه کشوری است که میزبان بزرگترین جامعه پناهجویان در جهان است، که شامل بیش از ۴ میلیون نفر می‌شود».

این مقام اتحادیه اروپا اما تصریح کرد: «من فکر می‌کنم یک راه مناسب برای نشان‌دادن همبستگی با پناهندگان این است که ما از خود آنها در ترکیه حمایت کنیم».

یوهانسون همچنین اظهار داشت که اتحادیه اروپا و ترکیه باید روی از بین بردن شبکه‌های قاچاق پناهجویان کار کنند.

در سال ۲۰۱۶، اتحادیه اروپا و ترکیه برای توقف ورود غیرقانونی موج‌های متوالی پناهجویان به کشورهای اروپایی از طریق مرزهای ترکیه، و بهبود شرایط پناهندگان سوری در این کشور توافقنامه‌ای امضا کردند.

به نوشته آناتولی، آمارها نشان می‌دهد که اتحادیه اروپا متعهد شد ۶ میلیارد یورو به پناهجویان در این کشور کمک کند و تاکنون نیز ۴ میلیارد یورو پرداخت شده است.

پیش از این نیز «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با هشدار مجدد درباره ناتوانی این کشور برای تحمل موج جدیدی از پناهجویان و مهاجران، گفته بود در صورت تداوم این فشارها، انتقال آن به کشورهای اروپایی اجتناب‌ناپذیر است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول