اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ده‌ها افسر سعودی در حمله ارتش یمن کشته و زخمی شدند

پس از ادعای ائتلاف سعودی درباره رهگیری موشک‌های بالستیک یمنی، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از انجام عملیاتی گسترده علیه مواضع ائتلاف سعودی در خاک عربستان و یمن خبر داد.

ده‌ها افسر سعودی در حمله ارتش یمن کشته و زخمی شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که ارتش یمن عملیاتی منحصر به فرد علیه مواضع ائتلاف سعودی انجام داده است. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این خصوص اعلام کرد که به یاری خداوند، یگان موشکی یمن عملیات منحصر به فردی در «ظهران الجنوب» در منطقه عسیر (جنوب عربستان سعودی)، مأرب (شرق صنعاء) و غرب تعز (جنوب صنعاء) انجام داده است که موشک‌ها دقیقا با اهداف برخورد داشته‌اند.

یحیی سریع اضافه کرد که پایگاه هنگ اول ارتش سعودی در ظهران الجنوب واقع در منطقه عسیر با سه موشک بالستیک هدف حمله قرار گرفته که در پی این اقدام، تعداد زیادی از افسران و نیروهای سعودی کشته و زخمی شده‌اند.

سریع همچنین اعلام کرد که اردوگاه آموزشی ائتلاف سعودی در غرب تعز با دو موشک بالستیک هدف حمله قرار گرفته است.

طبق این این اعلام، ارتش یمن با دو موشک بالستیک همچنین مزدوران ائتلاف سعودی در «البلق الاوسط» و یک پایگاه دیگر در مأرب را هدف قرار داده‌ است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان اضافه کرد که در این عملیات نیز ده‌ها تن از مزدوران، افسران و نیروهای ائتلاف سعودی به‌ویژه فرمانده هنگ اول در ظهران الجنوب کشته و زخمی شده‌اند.

این اعلام در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی بعدازظهر امروز در بیانیه‌ای مدعی شد که سه موشک بالستیک شلیک شده از خاک یمن را رهگیری کرده است.

ارتش یمن همواره تأکید کرده است که تا زمان تداوم تجاوزهای ائتلاف سعودی در خاک یمن، حملات علیه مواضع نظامی عربستان ادامه پیدا خواهد کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول