اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

مراسم وداع با پیکر نخستین بانوی شهید تفحص‌شده از مشهد تا سنندج

همزمان با تفحص پیکر نخستین بانوی شهید تفحص‌شده، مراسم وداع و تشییع در چهار شهر از روز پنجشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده برگزار می شود.

مراسم وداع با پیکر نخستین بانوی شهید تفحص‌شده از مشهد تا سنندج

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، پس از ۳۷ سال چشم انتظاری پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی نخستین بانوی شهید تفحص‌شده توسط گروه‌‌های تفحص شهدا در روز دوشنبه ۱۷ آبان‌ماه کشف شد. 

به همین مناسبت مراسم وداع با پیکر اولین شهیده تفحص شده فاطمه اسدی در شهرهای مشهد، قم، تهران و سنندج برگزار می‌شود.

اولین مراسم وداع با این بانوی فداکار امشب (پنجشنبه ۲۰ آبان‌ماه) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر امام رضا (ع) همراه با قرائت دعای کمیل بر پا می‌شود.

در ادامه عاشقان به فرهنگ ایثار و شهادت در شهر مقدس قم، پذیرای پیکر مطهر این بانوی شهیده در صبح روز جمعه ۲۱ آبان‌ماه در ساعت ۶:۳۰ صبح همراه با قرائت دعای ندبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) خواهند بود.

در نهایت مراسم تشییع و تدفین این بانوی فداکار نیز در روز سه شنبه ۲۵ آبان‌ماه از ساعت ۱۰ صبح در شهر سنندج از میدان آزادی به سمت امامزاده هاجر خاتون انجام می‌شود.

مردم ولایت مدار پایتخت نیز پس از اقامه نماز جمعه این هفته تهران مراسم وداع با این بانوی شهید را برگزار می‌کنند.

همچنین مراسم وداع ویژه خواهران در معراج شهدا از ساعت ۱۵ تا ۱۷ و وداع عمومی نیز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در معراج شهدا در روز شنبه ۲۲ آبان ماه صورت می‌پذیرد. علاقه‌مندان برای شرکت در این محفل نورانی می‌توانند به نشانی پارک شهر، خیابان بهشت، معراج شهدا مراجعه کنند.

 

به گزارش فارس، همسر فاطمه اسدی چون برای پایگاه جدید سپاه در حسین آباد چاه حفر کرده بود، توسط عوامل ضدانقلاب به او لقب جاسوس دادند. به همین خاطر او را اسیر و سپس به زندان دولتو منتقل کردند. بانو اسدی در این زمان پیگیر آزادی همسرش شد. حزب دموکرات کردستان از او طلب ۲۰۰ هزار تومان پول کرد. بانو اسدی برای تأمین این پول تمام زندگی‌اش را به حراج گذاشت و با پولی که تهیه کرده بود به ضدانقلاب مراجعه کرد.

ضد انقلاب پول را از او گرفت، اما در اوج خباثت همسرش را آزاد نکرد، بلکه او را نیز اسیر کرد. در آن حین، نزاعی در گرفت و بانو اسدی همراه با چند نفر از سپاهی‌ها تیرباران شد و در ارتفاعات چهل چشمه دفن شد. بعد از شهادت او، پسر کوچکش به دلیل نبود سرپرست در گهواره از دنیا رفت و شوهرش نیز بعد از ۳ سال، از زندان دولتو آزاد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول