اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

لزوم تسریع در انتخاب استاندار کرمانشاه/ بروکراسی اداری در استان بیداد می‌کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس از رئیس جمهور خواست در انتخاب و معرفی استاندار جدید استان تسریع شود و گفت: استان کرمانشاه در وضعیت بد اقتصادی و معیشتی به سر می‌برد.

لزوم تسریع در انتخاب استاندار کرمانشاه/ بروکراسی اداری در استان بیداد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، صبح امروز جلسه هم‌اندیشی بررسی مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی بخش خصوصی با دولت با حضور محمد رشیدی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی؛ مدیرکل امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی و مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛ جمعی از فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان استان در محل سالن همایش‌های اداره‌کل اقتصاد و دارایی برگزار شد.

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این نشست، اظهار داشت: تولید یعنی ایجاد کسب و کار؛ با مانع‌زدایی از تولید و ثروت ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه که مردم کرمانشاه از آن رنج می‌برد بروکراسی اداری است که خدمات‌رسانی به مردم را کند کرده، برای ایجاد فضای کسب و کار باید این موانع شکسته شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی ناخواسته و به علت وفور قوانین و حکمرانی بروکراسی را توسعه داده و مانع کار مردم شده‌اند؛ با قاطعیت می‌گویم خود ما در مجلس در قانون‌نویسی دچار مشکل هستیم و این زیبنده ملت نیست.

وی گفت: وجود ۱۱ هزار قانون در کشور ما موانع جدی ایجاد کرده و اینگونه دست مردم را بسته‌ایم؛ اصناف و تولیدکنندگان ما به  شدت مشکل دارند مردم ما در بانک‌ها با قوانین سخت پرداخت وام مواجه هستند و این سختی را ما ایجاد کرده‌ایم  با قوانین دست و پاگیری که می‌شود به خوبی مدیریت شود و سختی راه مردم را کمتر کرد.

رشیدی افزود: ما در مجلس به شدت پیگیر هستیم که این قوانین دست و پاگیر جمع شود متأسفانه مردم ما در بروکراسی اداری قفل شده‌اند لذا برای رفع این مشکلات مدیران باید جهادی عمل کرده و خود حضوری وارد میدان شوند و بسیاری از این قوانین را به سمت گره‌گشایی مردم سوق دهند و مطمئنا این کار شدنی است.

وی ضمن اشاره به عدم انتصاب استانداری کرمانشاه، تصریح کرد: استانداران در مناطق کردنشین هنوز مشخص نشده و بابت همین مسئله ما از دولت گله‌مندیم چون استان کرمانشاه در وضعیت بد اقتصادی و معیشتی به سر می‌برد استان کرمانشاه با مرکزیت پنج استان متأسفانه از دستور کار دولت خارج شده و این ظلم به مردم کرمانشاه است.

رشیدی اضافه کرد: حداقل توقع ما این است کرمانشاه که  ظرفیت و نیازمندی کسب و کار را دارد این‌چنین نادیده گرفته نشود. ما به عنوان نماینده مردم قدرت اجرایی نداریم با قاطعیت می‌گویم که نوشتن نامه وظیفه نماینده نیست، اما مشکلات مردم فراوان است و باید به آنان خدمت کنیم.

نماینده مردم کرمانشاه با اشاره به سرمایه‌گذاری  بخش خصوصی، اظهار داشت: بسیاری از سرمایه‌گذاران از بروکراسی در کرمانشاه ناراضی‌اند و عنوان می‌کنند مگر نه اینکه قوانین در سراسر کشور یکی است اما در کرمانشاه استعلامات و بروکراسی اداری بیداد می‌کند.

وی یادآور شد: طبق نظر کارشناسان حداقل دستمزد یک کارگر باید ۱۲ میلیون تومان باشد که متأسفانه کارگر ما با ماهی ۳ میلیون تومان زندگی را می‌گذراند و مردم دچار سختی هستند.

وی گفت: مسؤولان باید نگاه کارگشایی داشته باشند و منتظر مسؤولیت نباشند این نگاه مدیریتی اگر تثبیت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ مهم‌ترین دغدغه مقام معظم رهبری مانع‌زدایی از تولید است و اگر ما در این مسیر حرکت نکنیم هر شعاری در ولایت‌مداری سرمی‌دهیم دروغ محض است.

مدیرکل امور مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در ادامه این نشست با اشاره به سخنان محمد رشیدی در خصوص باز بودن دست مدیران در قوانین جهت انجام کارها و رفع مشکلات مردم، اظهار داشت: ما به اندازه‌ای قانون داریم که یک مدیر می‌تواند به نحو احسن کارها را انجام دهد و مشکلات راحل و گره‌ها را باز کند.

شهروز بزرگر افزود: عکس این قضیه نیز وجود دارد یعنی به قدری قانون داریم که مدیر می‌‌تواند از آن بخش از قوانین استفاده کند که کارها را انجام ندهد.

وی با بیان اینکه در دولت مردمی و باید کارهای مردم انجام شود، گفت:  ما در وزارت امور اقتصاد و دارایی کاهش قوانین را شروع کرده‌ایم چرا که قوانین باید روشن و آشکار باشند و شفافیت ایجاد شود.

بزرگر در ادامه این جلسه به مشکلات و درخواست‌های فعالین بخش خصوصی و  نمایندگان  برخی صنوف و اتحادیه‌ها گوش فرا داد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول