اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

ماجرای آتش خودی‌ها در جبهه + صوت منتشرنشده از شهید تهرانی مقدم

شهید حسن تهرانی مقدم در عملیات خیبر با اشاره به نقش آتش خودی‌ها در پیروزی رزمندگان اسلام گفت: می‌گویند که هر وقت شما آتش اجرا کردید، مؤثر بوده و از ما تلفات گرفته، که این نیست به جز همان امدادهای خدا!

ماجرای آتش خودی‌ها در جبهه + صوت منتشرنشده از شهید تهرانی مقدم

خبرگزاری فارس ـ گروه حماسه و مقاومت: شهید حسن تهرانی مقدم متولد ۶ آبان‌ماه سال ۱۳۳۸ تهران است که در روز ۲۱ آبان‌ماه سال ۱۳۹۰ در پی حادثه انفجار زاغه مهمات واقع در پادگان مدرس در ملارد به شهادت رسید. او در اولین روز‌های تشکیل سپاه پاسداران، به عضویت این نهاد درآمد. در دوران جنگ ایران و عراق، نخستین فرمانده توپخانه سپاه و بنیانگذار واحد توپخانه در سپاه بود.

بعد از مدتی، تهرانی مقدم مسوولیت واحد توپخانه را به حسن شفیع‌زاده واگذار کرد و به یگان موشکی سپاه پاسداران رفت. او همچنین در تشکیل و بنیان‌گذاری فرماندهی موشکی سپاه تأثیرگذار بود. حسن تهرانی مقدم با پایان جنگ، وارد حوزه تحقیقات و توسعه فعالیت‌های موشکی در سپاه پاسداران شد و مسوولیت ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه را بر عهده گرفت. پدر موشکی ایران در عملیات خیبر در جمع رزمندگان اسلام در سوم فروردین ماه سال ۱۳۶۳ (۳۷ سال پیش) درباره نقش امدادهای الهی در پیروزی جبهه حق سخن به میان آورده است. 

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشرنشده از شهید حسن تهرانی مقدم است که خبرگزاری فارس به مناسبت سالروز شهادت پدر موشکی، این صوت تاریخی را برای نخستین بار منتشر می‌کند:

 

 

عملیات ما اصلاً متکی به هیچ معیار و چیزی نیست، فقط امدادهای خدا هست و دقیقاً همان آیه «ما رَمَیْتَ اذْ رَمَیْتَ»‌ است، به عکس گلوله‌هایی که ما می‌زنیم؛ الان توی مصاحبه اسرای عراقی بخوانید، بالاخص من توجه شما را جلب می‌کنم به خواندن خاطرات اسرای عراقی در روزنامه جمهوری اسلامی، که این‌ها تماماً داد از آتش نیروهای خودی و می‌گویند که هر وقت شما آتش اجرا کردید مؤثر بوده و از ما تلفات گرفته، که این نیست الّا همان امدادهای خدا و هدایت گلوله توسط او.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول