اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دستور رئیس‌جمهور به وزارت نیرو و مرکز تحقیقات استراتژیک برای پیگیری موضوع آب اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: رئیس‌جمهور به مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری دستور داد به عنوان اولین مأموریت خود، موضوع آب در کشور و بخصوص استان‌های مرکزی و بویژه اصفهان را در دستور کار خود قرار داده و راهکارهای مقابله با این بحران را بررسی کنند.

دستور رئیس‌جمهور به وزارت نیرو و مرکز تحقیقات استراتژیک برای پیگیری موضوع آب اصفهان

مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اصفهان، در ارتباط با جلسه نمایندگان اصفهان با رئیس‌جمهور اظهار داشت: امروز سه استان اصفهان، سمنان و قم با حضور استانداران و نمایندگان استان با رئیس‌جمهور جلسه داشتند، از دولت هم آقای اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، آقای حسینی، معاون پارلمانی و آقای مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور حضور داشتند.

آب محور مشترک صحبت نمایندگان با رئیسی

وی با بیان اینکه همکاران در زمینه‌های مختلفی صحبت کردند، ادامه داد: بحث مربوط به آب را چندین نفر از نمایندگان مطرح کردند و به این موضوع به عنوان مشکل مشترک و کلان استان در این جلسه اشاره شد.

طغیانی افزود: نمایندگانی که درباره موضوع آب صحبت کردند، بر مشکلات کشاورزان، فرونشست زمین و تبدیل شدن این مشکل به یک چالش کشوری تاکید کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه ویژه رئیس‌جمهور به استان اصفهان گفت: آقای رئیسی نگرانی نمایندگان در ارتباط با مسأله آب را مورد اشاره قرار دادند و وزیر نیرو را موظف به پیگیری موضوع در اسرع وقت کردند، همچنین ایشان به موضوع تخصیص عادلانه هم اشاره و تاکید کردند که آب باید بر اساس قانون به صورت عادلانه تخصیص پیدا کند.

وی افزود: رئیس‌جمهور همچنین به مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری دستور داد به عنوان اولین مأموریت خود، موضوع آب در کشور و بخصوص استان‌های مرکزی و بویژه اصفهان را در دستور کار خود قرار دهد و راهکارهای مقابله با این بحران را بررسی کنند.

طغیانی ادامه داد: رئیس‌جمهور همچنین به بحث اصلاح الگوی کشت هم اشاره کردند و تاکید کردند باید به سمت کشت‌های کم‌ آب‌بر پیش برویم، همچنین بر آبرسانی زیرسطحی برای کشاورزی نیز تاکید کردند.

برنامه‌های توسعه و ساخت مسکن باید با در نظر گرفتن مسائل تامین آب باشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسأله محیط زیست نیز بیان کرد: رئیس‌جمهور بر این مسأله خیلی تاکید کردند و گفتند بر اساس قانون اساسی، هر توسعه‌ای در کشور فرع بر محیط زیست است و جان مردم در اولویت است، اگر در اصفهان صنایع آلاینده‌ای در حال فعالیت هستند، محیط زیست باید برخورد کند و برای آن راهکارهای ضد آلاینده بیندیشد.

وی ضمن اشاره به برنامه دولت برای ساخت مسکن برای ۵۰۰ هزار نفر خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نگرانی وجود داشت که ناشی از تامین آب برای این میزان از بارگزاری جمعیتی بود که البته رئیس‌جمهور هم به این نگرانی اشاره کردند و گفتند هر برنامه توسعه و ساخت مسکن باید با در نظر گرفتن مسائل تامین آب همراه باشد.

طغیانی همچنین مطرح کرد: رئیس‌جمهور در ارتباط با مسائل گردشگری در استان اصفهان، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری را مأمور کرد تا به این مسأله به صورت میدانی و در محل رسیدگی کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به اهم مسائلی هم که سایر نمایندگان بیان کردند، اشاره کرد و گفت: مناقشات سرزمینی، پروژه‌های آب شرب روستایی، اولویت‌بندی طرح‌های نیمه تمام، تمرکز دولت آب و احیای زاینده‌رود، آلودگی هوا، مسائل میراث فرهنگی و گردشگری، بهره‌گیری از ایده‌های صاحب‌نظران برای احیای زاینده‌رود، ایجاد کمیته احیای زاینده‌رود، حل اختلاف چهار استان بر سر مسأله آب توسط وزیر کشور، ایجاد طرح جامع مدیریت شهری و روستایی و غیره از مباحث عمده‌ای بود که دیگر نمایندگان در جلسه با رئیس‌جمهور آن‌ها را مطرح کردند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول