اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

عمران‌خان: همیشه در مواقع نیاز کنار مردم افغانستان ایستاده‌ایم

نخست‌وزیر پاکستان گفت: پاکستان همیشه در کنار مردم افغانستان در زمان نیازشان ایستاده است.

عمران‌خان: همیشه در مواقع نیاز کنار مردم افغانستان ایستاده‌ایم

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس؛ «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان گفت: پاکستان همیشه در کنار مردم افغانستان در زمان نیازشان ایستاده است.

وی افزود: ما به «امیر خان متقی» وزیر امور خارجه دولت موقت طالبان و هیأت همراهش اطمینان دادیم تمام کمک‌های بشردوستانه ممکن را به افغانستان ارائه خواهیم کرد.

به گفته وی، ما در حال ارسال اقلام غذایی ضروری، لوازم پزشکی ضروری و پناهگاه های زمستانی برای مردم این کشور هستیم و به شهروندانی که از مرز افغانستان به پاکستان می آیند واکسن رایگان داده می شود.

نخست وزیر پاکستان از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت خود را برای نجات افغانستان از بحران انسانی انجام دهند.

«شاه محمود قریشی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز امروز در نشست تروئیکا برای افغانستان اظهار داشت: برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی و جنگ داخلی در افغانستان، برای جامعه بین الملل بسیار مهم است که "از تکرار اشتباهات گذشته خودداری" و تعامل مثبتی را دنبال کنند.

وی افزود: تعامل با افغانستان مهم است زیرا هیچ کس نمی خواهد شاهد بازگشت مجدد جنگ داخلی و فروپاشی اقتصادی در این کشور و تشدید بی ثباتی باشد.

به گفته وی، همه می‌خواهند با عناصر تروریستی فعال در داخل افغانستان به طور مؤثر مقابله شود و همه می‌خواهیم از بحران جدید پناهجویان جلوگیری کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: نشست تروئیکا پلاس منعکس کننده تمایل همگی برای ایجاد یک "افغانستان آرام، باثبات، یکپارچه، مستقل و مرفه" است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول