اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

دعوت وزیر خارجه امارات از امیرعبداللهیان برای سفر به این کشور

وزیر امور خارجه امارات عربی متحده در گفتگوی تلفنی با همتای ایرانی از وی برای سفر به این کشور دعوت کرد و گفت که تلاش برای رفع مشکلات در تبادلات تجاری دو کشور در جریان است.

دعوت وزیر خارجه امارات از امیرعبداللهیان برای سفر به این کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی عصر امروز (پنجشنبه) با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی امارات عربی متحده در خصوص پیگیری روند رو به رشد روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان روابط ایران و امارات را روابطی سنتی و مثبت توصیف کرد و اظهار داشت: رابطه تهران و امارات برای هر دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اطمینان داریم روند خوب در بهبود روابط منجر به توسعه کامل مناسبات فیمابین می شود.

امیرعبداللهیان حل برخی مشکلات اجرایی بین دو کشور را موجب تسهیل و توسعه روابط تجاری خواند و ابراز امیدواری کرد با همکاری بین دو دولت، مشکلاتی که در مبادلات مالی ایجاد شده در سایه مناسبات فیمابین و حقوق بین الملل مرتفع شود.  

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای پیش رو اعلام کرد: ما برای رسیدن به یک توافق خوب آماده‌ایم و معتقدیم که طرف های مقابل بایستی به تعهدات خود بازگردند. 

وزیر امور خارجه امارات نیز در این گفتگو با احوال پرسی از امیرعبداللهیان، برای وی سلامتی و تندرستی کامل آرزو کرد. 

وی با اشاره با مشکلات در تبادلات تجاری دو کشور، اظهار داشت: مشکلات موجود از طریق کارشناسان دو کشور در حال بررسی است و تلاش برای رفع مشکلات ایجاد شده جریان دارد.

وزیر خارجه امارات عربی متحده با اشاره به بحران های زیست محیطی، اعلام کرد باید همکاری جهانی و منطقه ای برای حل معضلات زیست محیطی شکل بگیرد و ما آمادگی داریم تا با کشورهای منطقه در این زمینه همکاری کنیم. 

امیرعبداللهیان سفر وزیر خارجه امارات به منطقه از جمله دمشق را گامی مثبت خواند.

وزیر خارجه امارات از وزیر امور خارجه کشورمان برای سفر به امارات دعوت کرد. امیرعبداللهیان نیز متقابلا از وی برای سفر به کشورمان دعوت به عمل آورد.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و امارات با اشاره به اولویت همسایگی دولت جدید ایران، گفتگو و همکاری فزاینده اهل منطقه را مهم و حائز اهمیت دانستند و بر ضرورت تقویت این روند تاکید کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول