اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

محمد ابن خلیلان شناسنامه فرهنگی-مذهبی شهر ارومیه است/پیشنهاد تاسیس حوزه علمیه در اطراف بقعه

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در خصوص بقعه ابن خلیلان تلاش می‌کنیم که این بقعه به یک تشکیلات فرهنگی مهم و تاثیرگذار مبدل شود و تلاش خواهیم کرد این مناطق به مجموعه مهدوی، دینی و اسلامی تبدیل شود.

محمد ابن خلیلان شناسنامه فرهنگی-مذهبی شهر ارومیه است/پیشنهاد تاسیس حوزه علمیه در اطراف بقعه

به گزارش خبرگزاری فارس ارومیه، حجت الاسلام محمد خلیل‌پور در نشستی که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی و جمعی از فعالان حوزه دینی و مذهبی ارومیه ترتیب یافته بود، با اشاره به ساخت بقعه ابن خلیلان اظهار داشت: در خصوص بقعه ابن خلیلان آرزو داریم که این بقعه به یک تشکیلات فرهنگی مهم و تاثیرگذار مبدل شود و تلاش خواهیم کرد این مناطق به مجموعه مهدوی، دینی و اسلامی تبدیل شود.

وی افزود: محمد ابن خلیلان شناسنامه فرهنگی-مذهبی شهر ارومیه است و باید در مناطق اطراف آن شاهد احداث و افتتاح مجتمع‌های فرهنگی-مذهبی از جمله یک حوزه علمیه بین المللی برای طلاب کشورهای ترکیه و آذربایجان باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در این حوزه دچار غفلت هستیم و همانند بسیاری موارد دیگر در این خصوص نیز دچار عقب ماندگی و عدم برنامه‌ریزی هستیم.

خلیل پور ادامه داد: اوقاف در اطراف بقعه ابن خلیلان ۲۰ هزارمترمربع زمین دارد که ضرورت برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این زمین ها با اهداف فرهنگی و مذهبی ضروری به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه در این منطقه بالای ۵۰ هزارمترمربع زمین دارد که می تواند تحول فرهنگی و مذهبی را سبب شود و چون منطقه محروم است ضرورت سرمایه‌گذاری در آنجا ضروری به نظر می‌رسد.

خلیل‌پور یادآور شد: کاربری‌های تفریحی، تجاری، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی از جمله مواردی است که می‌توان برای آن زمین‌ها تعریف و از آن‌ها به نفع شهر و مردم بهره برد.

رییس شورای شهر ارومیه تصریح کرد: ارتباطات بین مدیریت شهری، تبلیغات اسلامی و هیئات مذهبی ضروری بوده و در بحث محرومیت زدایی می توانند همکاری‌های خوبی را داشته باشند و استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این راستا دغدغه‌هایی جدی دارد و می‌توانیم از وی نیز در این راستا کمک بگیریم.

وی با بیان مشکلات عدیده شهرداری در خصوص تأمین بودجه و درآمدزایی تصریح کرد: شهرداری از کمک‌های دولتی محروم است و رقم اعتبارات سالانه تخصیص یافته از سوی دولت بسیار ناچیز است.

خلیل پور یادآور شد: زمانی شهرداری پول و هزینه لازم برای تعمیر و مرمت مساجد را داشت و بسیاری از مساجد نیز توسط شهرداری مرمت و تعمیرات لازم انجام شد اما هم اکنون امکان این مهم وجود ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول