اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

بمب‌افکن‌های اتمی روسیه بار دیگر وارد آسمان بلاروس شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو بمب‌افکن قادر به حمل بمب اتمی این کشور برای دومین روز متوالی بر فراز آسمان بلاروس به پرواز درآمده‌اند.

بمب‌افکن‌های اتمی روسیه بار دیگر وارد آسمان بلاروس شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو بمب‌افکن دارای قابلیت حمل سلاح هسته‌ای روسیه روز پنجشنبه برای دومین روز متوالی وارد آسمان بلاروس شدند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد دو فروند بمب‌افکن «Tu-160» این کشور به‌منظور پوشش دادن هواپیماهای جنگی «سوخو-۳۰ اس‌ام» بلاروس وارد آسمان این کشور شدند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «فعالیت‌های مشترک نیروی هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس ادامه دارد. امروز یازدهم نوامبر دو بمب‌افکن راهبردی Tu-160 نیروی هوافضای روسیه، در حریم هوایی بلاروس گشت‌زنی کردند و پوشش جنگنده‌های سوخو-۳۰ نیروی هوایی بلاروس عملیاتی شد».

وزارت دفاع روسیه افزود، این گشت‌زنی به منظور تضمین امنیت این کشور متحد مسکو انجام شده و هدف آن تهدید علیه هیچ کشور دیگری نیست.

روز گذشته (چهارشنبه) نیز در بحبوحه افزایش تنش بین مینسک و ورشو بر سر بحران مهاجران در مرز مشترک، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد دو بمب‌افکن استراتژیک روسیه بر فراز بلاروس پرواز کردند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت»، اوایل روز چهارشنبه پس از آنکه لهستان در اتهام‌زنی بدون سند خود، مسکو را «مغز متفکر» رویدادهای مرزی خواند، کرملین قرار داشتن در پس این بحران فزاینده را رد کرد.

به نوشته ایندیپندنت، آخرین تحولات در بحبوحه پرتنش‌ترین دوره تا به امروز پس از ماه‌ها مهاجرت سنگین در مرزهای بلاروس با لهستان، لیتوانی و تا حدی با لتونی رخ می‌دهد.

اتحادیه اروپا دولت «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس را به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی با موج جدیدی از مهاجرت دسته جمعی به اتحادیه اروپا متهم کرده است. رهبران اتحادیه اروپا می‌گویند بلاروس در حال تلافی تحریم‌هایی است که این اتحادیه علیه دولت لوکاشنکو اعمال کرده است.

«ماتیوس موراوتسکی» نخست‌وزیر لهستان روز سه‌شنبه گفت که وضعیت در مرز لهستان با بلاروس بخشی از «جنگ از نوع جدید» است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لوکاشنکو امروز (پنجشنبه) گفت: «ما باید به‌طور متناوب اوضاع در مرزها را پایش کنیم. بگذارید (غربی‌ها) جیر جیر کنند، بگذارید فریاد بزنند».

رئیس جمهور بلاروس افزود: «بله این‌ها بمب‌افکن‌های قادر به حمل سلاح اتمی هستند ولی ما گزینه دیگری نداریم. ما باید ببینیم آن‌ها در آن‌سوی مرزها چه می‌کنند».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول