اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اعتبارات حوزه فرهنگی گلستان در حد صفر است/ فرایند اخذ شناسه سمن‌ها توسط استانداری با سرعت بیشتری انجام شود

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: ۸۵ درصد از مجموع ۱۰۷ سمن ثبت شده استان که از وزارت ورزش و جوانان مجوز گرفته‌اند در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارند اما متاسفانه اعتبارات حوزه فرهنگی بسیار ناچیز و در حد صفر است.

اعتبارات حوزه فرهنگی گلستان در حد صفر است/ فرایند اخذ شناسه سمن‌ها توسط استانداری با سرعت بیشتری انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس در گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان گلستان، ساسان معین در نشست با شهربانو برهانی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان اظهار کرد: اعتباراتی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که باید شرایطی فراهم شود تا سازمان‌های مردم‌نهاد بتوانند از این اعتبارات در جهت اجرای طرح‌های مختلف استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان نیز موضوع تخصیص اعتبارات فرهنگی ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان با هم‌افزایی دستگاه‌های متولی در موضوعات مرتبط، با نظارت و مدیریت استانداری مطرح شد تا در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان این اعتبار اختصاص پیدا کند.

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان گفت: با ارائه طرح‌های برجسته و شاخص در حوزه آسیب‌های اجتماعی، عفاف و حجاب و سایر حوزه‌های فرهنگی قدم‌های ارزشمندی برداشته خواهد شد.

وی به «طرح قاصدک» که سال گذشته توسط یکی از سمن های جوانان پیشنهاد شد اشاره کرد و گفت: این طرح سال گذشته توسط اداره کل ورزش و جوانان با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان با برگزاری جلسات، تشکیل کمیته و کارگروه‌های تخصصی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شد که مورد تایید قرار نگرفت.

* فرایند اخذ شناسه سمن‌ها توسط استانداری با سرعت بیشتری انجام شود

معین ادامه داد: طرح فوق مجددا امسال مطرح شده است که امیدواریم بتوانیم با حمایت مسوولان، اهداف بلند این طرح را که شامل بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های داخلی، تقویت هویت ملی و دینی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیان خانواده است را با ارسال مجدد آن به وزارت ورزش و جوانان عملی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اعتباراتی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد که باید شرایطی فراهم شود تا سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت کاهش آسیب‌های این بخش‌ها از اعتبارات موجود استفاده کنند و لازم است این موضوعات در قالب فراخوان اعلام شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان خواست تا فرایند اخذ شناسه توسط استانداری با سرعت بیشتری انجام شود تا سمن‌ها در بروکراسی اداری منتظر نباشند.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول