اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون: ترکیه مزدورانش را از لیبی خارج کند

رئیس جمهور فرانسه شامگاه جمعه در کنفرانس خبری از ترکیه خواست تا مزدورانش را از لیبی خارج کند.

ماکرون: ترکیه مزدورانش را از لیبی خارج کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه شامگاه جمعه گفت که شش هفته آتی، زمان حساسی برای اجرای توافق‌ها درباره انتخابات لیبی و نیروهای خارجی در این کشور خواهد بود.

وی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: «طرف‌های شرکت کننده در کنفرانس پاریس، موافقت کردند که نتیجه انتخابات را در لیبی هر چه باشد قبول کنند».

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد: «کنفرانس پاریس به اولین ابتکار عمل برای خروج نیروهای خارجی از لیبی دست یافت».

ماکرون اضافه کرد: «300 مزدور تحت نظارت سازمان ملل، شرق لیبی را ترک خواهند کرد».

رئیس جمهور فرانسه همچنین از روسیه و ترکیه خواست تا در سریعترین زمان ممکن، مزدوران خود را از لیبی خارج کنند.

این درخواست ماکرون در حالی مطرح می‌شود که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و «عبدالحمید دبیبه» رئیس دولت وحدت ملی در دیدار هفته پیش خود، افزایش شمار پرسنل ارتش ترکیه مستقر در لیبی را بررسی کردند.

سران دو کشور در دیدار خود موافقت کردند که دولت وحدت ملی لیبی به طور رسمی درخواست افزایش شمار پرسنل و مشاور نظامی در طرابلس را بدهد و گروه جدیدی از نیروهای امنیتی لیبی در ترکیه آموزش ببینند.

آنکارا با وجود تصویب طرح خروج تدریجی جنگجویان و مزدوران خارجی از لیبی توسط کمیسیون مشترک نظامی موسوم به «5+5» به آوردن مزدوران سوری به لیبی ادامه داد.

ترکیه به واسطه گروهک‌های تحت امر خود در دو منطقه عملیاتی «شاخه زیتون» و «سپر فرات» در شمال و شمال شرق سوریه اقدام به جذب نیرو برای اعزام به لیبی می‌کند. هرچند از میزان و شدت این اعزام‌ها با کاهش تنش در لیبی کاسته شده و در تاریخ پنجم اکتبر اولین گروه از این شبه‌نظامیان به تعداد ۳۰۰ نفر به سوریه بازگشتند. طبق گزارش‌های خبری، تعداد مزدوران سوری وابسته به ترکیه در لیبی به حدود ۷۰۰۰ نفر می‌رسد. هر کدام از این شبه‌نظامیان به طور متوسط ماهانه ۲۵۰۰ لیر ترکیه (۳۰۰ دلار) حقوق دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول