اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

نعل وارونه اشرافیت سیاسی درباره انتصاب دامادها و فامیل‌ها

رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به ائتلاف اشرافی حاکم بر دولت سابق، بازی تکرار پرحجم یک دروغ و جنجال گسترده برای واقعیت جا زدن آن را در پیش گرفته‌اند.

نعل وارونه اشرافیت سیاسی درباره انتصاب دامادها و فامیل‌ها

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزی نیست که چندین روزنامه و صدها سایت و هزاران کانال در فضای مجازی، درباره انتصابات گسترده فامیلی در دولت جنجال نکنند. تیترهایی مانند «انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم ادامه دارد»(روزنامه شرق)، «آموزش و پرورش هم داماد می‌شود»(روزنامه آرمان)، «انتصاب فامیلی؛ قطاری که هر روز با سرعت بیشتری شتاب می‌گیرد»(خبرگزاری خبرآنلاین) و... نمونه‌هایی از این فضاسازی‌های دروغین است.

اخیرا «محمد-م» از اعضای سردبیری خبرگزاری خبرآنلاین (وابسته به تیمی از مدیران دولت سابق) مدعی شد دولت رئیسی، دولت دامادهاست و اصولا انتصاب دامادها و برادرزن‌ها، یک کار ارزشمند محسوب می‌شود. او این ادعا را بدون ارائه حتی یک سند منتشر کرد همزمان خبرآنلاین در ادامه خوش‌خدمتی به اشرافیت مدعی اعتدال و اصلاحات - که اتفاقا سابقه سیاهی در خویشاوندسالاری و فامیل‌بازی در دولت سابق دارند - مدعی شد «قطار انتصابات فامیلی در دولت جدید هر روز شتاب بیشتری می‌گیرد».

نویسنده ادامه می‌دهد: اواخر شهریورماه صحبت‌هایی در مورد انتصاب سیدعلی علم‌الهدی به ریاست دانشگاه پیام‌نور به گوش رسید که او در واکنش به این خبر گفته بود: «براساس عهدی که بسته شده هیچ‌یک از نزدیکان آیت‌الله رئیسی در سمت‌های اجرایی مسئولیتی نخواهند گرفت. از حدود یک ماه پیش شایعاتی مبنی بر انتخابم به عنوان رئیس دانشگاه از سوی دانشجویان مطرح شد و این شایعات هم به‌دلیل اینکه بنده برادر همسر آقای رئیسی، رئیس‌جمهور هستم، قوت گرفت. در حالی که این نوع اخبار کذب است و بنده مسئولیت اجرایی ندارم و نخواهم داشت».[اذعان به دروغ بودن خبر!]

علاوه بر این در ماه گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد در زمانی کوتاه تنها ۱۸۰ انتصاب در حوزه معاونان وزیر، استانداران، مدیران سازمان‌های بزرگ دولتی، مشاوران و روسای دانشگاه‌های مهم در دولت سیزدهم انجام شده که براساس آن لیست بیشترین سهم تغییرات برای وزارت ارشاد و بهداشت بود و تقریبا در تمامی وزارتخانه‌ها تغییر رئیس حراست انجام شده بود.[چه ربطی به انتصاب دامادها و فامیلی دارد؟!]

از طرفی صحبت‌هایی در مورد استخدام داماد مصباحی‌مقدم منتشر شده بود که این عضو جامعه روحانیت مبارز گفته بود: «بنده چهار داماد دارم و هیچ‌کدام چنین مسئولیتی ندارند.»[اعتراف به دروغ بودن خبر!]

خبرآنلاین در پایان به موضوع حکم مشاوری شهردار تهران برای داماد خود (که لغو شد) اشاره می‌کند بی‌آنکه توضیح بدهد این موضوع چه ربطی به دولت دارد؟!

در همین حال روزنامه «جمهوری اسلامی» در ادامه خدمات‌دهی‌اش به اشرافیت معارض دولت جدید می‌نویسد: «واکنش رئیس‌جمهور رئیسی به اعتراضات رسانه‌ها درباره انتصابات فامیلی در بدنه قوه مجریه، با استقبال افکار عمومی مواجه شد، ولی انتظار مردم این است که در این انتصابات تجدیدنظر شود. برخلاف آنچه آقای رئیس‌جمهور دیروز در این زمینه گفت، باز هم اخباری درباره انتصابات فامیلی به‌ویژه انتصابات «دامادمحوری» شنیده می‌شود که مأیوس‌کننده است».

نویسنده این تحلیل باسمه‌ای هم سندی جز «شنیده می‌شود»، ارائه نکرده و حال آنکه رئیس‌جمهور از مدیران و وزرا خواسته بود درباره اخبار کذب منتشر شده روشنگری کنند.

در همین حال زهرا نژادبهرام عضو سابق شورای شهر در ادعایی بی‌سند گفته: «انتصاب دامادها و باجناق‌ها[!] ظاهر خوبی برای دولت ندارد».

موضوع دیگری که خالی بودن دست جنجال‌کنندگان را می‌رساند، فضاسازی درباره گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت آموزش و پرورش است؛ که از جمله باعث شد روزنامه اجاره‌ای آرمان یزد به قول معروف گودرز را به شقایق ربط دهد و تیتر بزند «آموزش و پرورش هم داماد می‌شود». واقعیت چیست؟! گزینه پیشنهادی دولت، برادر داماد آقای زاکانی است. عنایت کنید نه حتی داماد زاکانی بلکه برادر داماد او! خب این موضوع چه دخلی به ادعای دروغین انتصاب دامادها در دولت دارد؟!

ادعای دیگری که تکذیب شد، ادعای انتصاب دامادهای حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم در دولت بود. وی در پاسخ به این سوال که آیا از خویشاوندان شما هم در دولت جدید پست گرفته‌اند؟ عنوان کرد: بنده برای هیچ‌یک از بستگانم واسطه نشدم. اگر مواردی هم در فضای مجازی منتشر شده است مبنی بر اینکه فلانی خویشاوند مصباحی‌مقدم است، دروغ محض است. آنها چنان به‌طور قاطع، این‌گونه دروغ‌ها را مطرح می‌کنند که مثلا فرد خودش هم باورش می‌شود ولی حقیقت ندارد و کذب محض است. من از خویشاوندانم کسی را به مسئولیت نرسانده‌ام. حقیقت این است که VOA و ظاهرا BBC و منافقین به صورت بسیار گسترده‌ای انتشار داده‌اند که داماد مصباحی‌مقدم مسئولیت فلان پست مهم را برعهده گرفته است. بنده چهار داماد دارم و هیچ‌کدام چنین مسئولیتی ندارند.

فضاسازی پادوهای رسانه‌ای اشرافیت مدعی اعتدال و اصلاحات علیه دولت جدید در حالی است که طیف حاکم بر دولت سابق، مصداق بارز خویشاوندسالاری و فامیل‌بازی در انتصابات و همچنین ایجاد موقعیت‌های رانت‌خواری محسوب می‌شدند. از دستیار ویژه رئیس‌جمهور که به خاطر مفاسد مالی در زندان به سر می‌برد، تا داماد وزیر صمت(و رفاه) و دختر آن یکی وزیر صمت، و انتصاب‌های کذایی برای دامادهای برخی مقامات ارشد دولتی و عضویت‌های غیرقانونی در هیئت علمی و...

منبع: روزنامه کیهان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول